måndag hela veckan

Så kan det vara ibland och för min del kommer denna ibland var tredje vecka. Monsterveckan är här igen. Och den har inte ens börjat. Jag ser i kalendern och inser följande; det blir en jobbig vecka. Jobbigare än vanligt. Det är ju både före och efter pension den här veckan. Har ju helgen också ju. Det enda är ju att hoppas på det bästa, eller hur? Sen måste jag lära mig att ta en dag i sänder och inte tänka på passen jag har framför mig. Det är ju i natt som det gäller, inte helgen.

Igår natt efter att ha sorterat färdigt och gått igenom de sista av min tidningshög så blev jag sysslolös. Eller nja, egentligen inte men det var ju lite för sent för att göra så mycket annat än sitta och fundera. Kan ju klargöra också varför jag satt med tidningarna så länge... det finns ju en del artiklar jag ville ha kvar. Ganska enkelt egentligen. Nackdelen att dem där artiklarna jag sparat innehåller alla olika sätt att förändra sitt liv. Mycket kring motivation och hur man hittar på rätt spår igen... för jag är väldigt vilse just nu kan jag ju meddela.

Mycket funderingar kring hur kag kan förändra min situation just nu. Har haft det ett tag egentligen men har liksom hamnat i nån slags ingenmansland när det gäller det där med att göra nåt åt det. Det som Pojken kallar för att ha gett upp. Jag har ju inte gett upp. Det handlar om annat. Det handlar om att inte veta vad man vill av sitt liv egentligen. Att inte veta vart jag är på väg. Vilse i pannkakan helt enkelt. I och med artiklarna som jag nu plockat ut och läst och begrundat återigen inser jag att det här är ohållbart. MÅSTE göra nåt åt det här och det NU. Så i natt kom jag fram till att jag ska söka kurser till våren. Har ett par dar på mig att hitta det som kan passa, men en av dem är psykologin som jag trånat efter ett tag. Nackdelen är ju att den är väldigt populär bland allmänheten så jag får hoppas på att mina tidigare poäng slår ut de flesta. Men jag kan ju inte räkna med det heller så jag får ha backup helt enkelt... men vad? Pedagogik? Kan ju vara bra att ha också... eller nå annat? Så har vi ju alla dem där kurserna som inte har med min utbildnig att göra överhuvudtaget; så som historia, religion och/eller filosofi. Så mycket intressant och så lite tid. Två dar har jag på mig att bestämma mig... suck. Jag får låta magkänslan styra där skulle jag tro.

Monsterveckan är här. Känns som det var nyss, men det var det ju inte. För senast det begav sig var jag ju sjuk så det räknas väl inte? Eller jo. Det gör det. Hoppas det är lugnt inatt så jag kan rota runt på nätet och kolla olika kurser att söka. För oavsett hur det blir i framtiden så kan jag ju alltid tacka nej om det inte passar, eller? Om jag nu blir kvar där jag är nu så kan jag ju läsa i allafall. Nätterna påverkas ju inte nämnvärt om jag pluggar också... Om det blir en ändring i det där får jag ta det när det kommer. För vem vet vad framtiden har att erbjuda. Just nu måste jag bara ta tag i saker och ting. Och det börjar ju som bekant med en sak i taget. Det viktigaste först.

Men nu till mer vardagliga saker. Äta och göra mig iordning inför nattens pass. Ha det gott.


Kommentarer
Postat av: Anna

Låter som en bra plan! Håller tummarna för att du får ditt förstaval. :)

Kram kram

2008-10-14 @ 08:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback