nu är det jul igen!

Vad fan?! Sist jag kollade i kalendern så var det fortfarande oktober och inte december. Tydligen är det redan jul... i allafall enligt reklamen på TV. Julbord och julskivor... redan nu liksom. Men så finns det ju butiker som hoppar över det där med november och julskyltar redan nu. Sjukt!!! För det är det det är. Jäkla hysteri!

Idag var både han och jag uppe före tuppen. Värsta pensionärsparet liksom. Sömnskulden är väl betald för min del då tydligen. Han? Han hade bara sovit klart, men å andra sidan la vi oss tidigt också. Tröttmössor båda två emellanåt. Så det är väl värsta pensionärsvarningen på oss tror jag. Men det är väl tillåtet? Att sova när man är trött? Tänkte väl det.

Fredag idag. Solen gömmer sig bakom molnen. Tråkväder helt enkelt, eller så har solen inte vaknat än. Nyheter på TV och loda runt en stund till innan jag ska ut i blåsten. Har lite ärenden att ta itu med nu på morgonen, men sen är det tomt i kalendern. Hur skönt som helst. Ska väl ta itu med maten senare, men just nu är det morgon och kaffedags. Ha en bra dag. Snart är det helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback