paus i röran

Hmmm... jag verkar vara bidragande orsak till att en hel liten regnskog är borta. Förlåt. Men efter att ha rotat fram varenda lilla tidning som dimpit ner hos mig inser jag ju att jag antingen a) är en samlare eller b) är lat. Jag röstar på alternativ b, men så vet jag ju med mig att jag har lite svårt att kasta saker bara sådär rakt av. Hör nästan morsans röst i huvet; jag kan ju behöva det nån dag. Nä... ut med skiten säger jag bara. Ska bli bättre på det där. Jag lovar! Jag ska inte bli en av dem där samlartyperna som man sett i TV om där hemmet inte är ett hem utan en sopstation. Men så som det ser ut just nu verkar det inte vara sååå långt borta heller. Tur att jag då tar tag i det nu då. Har ju ändå lite småångest över att jag är orsaken till skogsavverkan. Får sluta med det där...

Jag skulle säkert personligen kunna fylla en kontainer med bara skräp och annat skit som inte ens går att sälja. Hade ju vart sååå bra om jag hade kunnat få en extra krona på allt mitt junk. Inte ens den sunkiga soffan kan slumpas bort vid tillfälle. Orsaken kan jag ta en annan gång. Fast å andra sidan så sitter jag numera och undrar om jag verkligen behöver det där linneskåpet när bokhyllorna kommer hem sen. Egentligen nej... men å andra sidan så kommer det ju till användning när jag väl får ut allt det som skåpet inte är gjort till. Hmmm... men det läsr ju bli tomt i garderoberna när jag har tagit itu med dem å. Vägrar bli en sån där samlartyp med en massa skräp som sagt. Sen vet jag ju med mig att det jag inte använder nu kommer jag inte att använda sen heller. Hur svårt kan det vara liksom??? Jättesvårt tydligen. Suck!!

Nä... kanske ska fortsätta med rensningen så det blir gjort. Kvällen är ung och natten har inte ens börjat. Lovely.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback