rensar i röran

Hemmahelg på varsit håll och jag passar på och rensa i röran. Eller snarare i dem där högarna som befunnit sig lite varstans i lägenheten. En sak i taget liksom och så decimeras kaoset sakta men säkert. Jag känner ju att det känns bättre inombords när allt skit rensas ut. Handlar väl om feng shui antar jag. Om det är rörigt runt omkring så är det rörigt inombords också. Nu är det väl mest att få hem dem där bokhyllorna så blir det bra. Men det får vänta ett tag, men jag vet ju att de har de bra där de är för tillfället. Har ju inte möjlighet att få hem dem som det ser ut nu. Saknas bil modell större helt enkelt. Sen verkar det ju som om jag kommer att få en halva till tills de stora kommer hem. Blir ordning och reda här hemma helt enkelt.

Vette fan vad jag har för behov av att rensa just nu egentligen. Har ju hållt på ett tag nu, eller snarare några nätter här och där har det ju blivit. Men det känns bra att göra det. Rensa ut skiten helt enkelt. Sen kanske man kan ta itu med saker som är kreativt och ger utlopp för all lust att göra nåt som jag bär på. Lusten att göra nåt som bara blir liggande och försvinner i kaoset. Ser på allt som kommer att kastas och mår bra av det helt enkelt. Jag vet ju att när pappershögarna och alla tidningar är avklarade så tar jag mig an allt det andra jag skjutit på ett tag nu. Typ dem där kartongerna som stått i snart två och ett halvt år. Fan, måste bli bättre på det där helt enkelt. Rensandet alltså. Mår ju bra av det jue...

Hemmahelg på varsit håll och jag passar på och lyssnar på finska band på finska. Är ju inte så populärt att köra det när han är här. Pojken... han har ju en åsikt om det där med vad jag kallar han här och vill att jag ska ändra på det. Jag tycker det är hur bra som helst och vet ju vem man skriver om men som sagt, han tycker inte om det. Har ju förslag på namn men jag tar det vid ett senare tillfälle. Bara så att ni vet om jag helt plötsligt börjar skriva om honom under annat namn.

Hade fått ett sms också från farsan som undrade om vi var på väg. Ehhh? Va? Näää, inte idag heller. Ringde och talade om att det kan ju bli aktuellt när jag är uppe nästa gång men inget säkert. Fick morsan i luren också och hon undrade över samma sak. Upprepade vad jag sa till farsan. Hur svårt ska det vara att förstå det där liksom? Det är ju ingen hemlighet direkt att jag inte är så glad i att åka dit, men de där två ger väl inte upp hoppet antar jag. Tyvärr ger det mig skuldkänslor av någon orsak och så blir jag bara irriterad på mig själv för det. Suck.

Nä... högarna blir ju inte mindre av sig själv. Ska fortsätta med det jag började med i natt och rensa. Ut med skiten bara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback