så var det vintertid igen

Helgen närmar sig slutet och klockan har ställts tillbaka en timme. Om jag hade kommit ihåg det igår så hade vi ju inte vart vakna riktigt än. Eller jo, nu hade vi vart det men inte när klockan faktiskt ringde. Det är lite trist att missa sånt där liksom.

I fredags var vi ute i stormetropolen en bit utanför byn och lyssnade på vänner till han som spelade. Hade säkert vart hur bra som helst om inte ställets ljudtekniker hade klantat till det helt. Bästaste Vännen hade blivit mörkrädd om han hade vistats i samma lokaler och hade säkert tagit tag i det där innan kvällen var slut. Det är ju liksom inte rätt att bahandla banden så. Men annars hade det vart hur bra som helst. Så hade vi folk som sov över också så.

Gårdagen gick ut på att hälsa på hans föräldrar och ta en fika. Eller ja, jag tog en fika med hans mamma och han var ute och bytte till vinterdäck. Därefter blev det att gå till Hemmakväll och få med sig filmer hem och ta det lugnt. Jag har märkt en trist dentens gällande filmer numera. Det finns inte så många skräckfilmer som ens är värt namnet. Suck. I den frågan är jag faktiskt tvungen att säga att det var bättre förr. Så blev man gammal igen då...

Idag är det besök hemma hos mina föräldrar som är på agendan. Blir ett par timmar där i allafall. Får se hur det blir den här gången då. Ser ju inte direkt fram emot att åka, men det är väl sånt som kallas för nödvändigt ont? Eller nä... skulle klara mig bra utan kan jag ju meddela. Men men... det är väl dags för det igen.

Vintertid igen då... mörkret faller på igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback