sextonde oktober

Så är det snart torsdag morgon och jag är vaken än. Inte sådär ovanligt i sig trots allt, men ganska enerverande i längden har jag märkt. Gårdagen sov jag ju bort märkte jag... hade ju ändå klocka på ringning så att man inte skulle sova bort heeela dagen. Var ju ändå ledig och hade tänkt roa mig på stan en snabb sväng. Men nä. Bidde inte så. Vaknade efter att mörkret hade fallit på.
Jag har ju insett att det har vart hur fint väder som helst de senaste dagarna när en annan har legat och kramat kudde. Sånadär riktigt fina höstdagar som gör att man bara kan gå och älska hösten och sin närmiljö. Men det där missar ju jag när jag ska jobba. Idag, torsdag, kommer jag ju inte gräma mig så mycket över att jag har jobb dygnsrytm för det reganr och det ska tydligen regan hela dagen. Kanske inte så kul för er som faktiskt måste ut i det här vädret och hata regnet som just nu mer eller mindre vräker ner. Sånahär tillfällen är jag faktiskt glad över att mina jobbtider är som dem är. Men hade du ställt frågan i tisdags hade du bara fått en fräsning till svar.

Senare idag kommer jag förhoppningsvis att vakna till väckarklockan. För vad som hände med väckningen vet jag faktiskt inte. En zombie som stängde av den kanske? eller bara jag som låtsades vara vaken? Nåja... inte hela världen faktiskt. Även om jag ville ner för att ta en titt inne i butiker som kanske råkar ha lite halloween prylar. Dags för en ny häxa känner jag. Men mest vill jag ner för att ta en titt inne på Panduro. För jag känner att det är dags att ta itu med lite av den där kretiviteten som jag har pyrandes inom mig. Skaffa sig en hobby helt enkelt. Men butiken kommer ju att finnas kvar och det finns ju på nätet också. Men jag vill ju se och känna på grejerna. Känna efter vad det är jag vill göra... sånt kan man inte göra med grejer på nätet. Kanske någongång i framtiden men inte nu.

Nä. Sova lite kanske? Vända världen och regnet ryggen och drömma mig bort en stund. Ha det gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback