lite av allt idag

Natt igen. Dagen har vart... lång? Grå? Mörk? Vaknade alltför tidigt, igen. Men valde att kliva upp istället och ta det lugnt idag. Orkade inte göra så mycket idag heller. Listan blev aldrig skriven över dagens planerande så det blev lite si och så med saker som jag hade tänkt göra. Typ inget alls? Jo, var nere på stan och fixade grejer på banken. Jag kommer framöver befinna mig i framtiden istället för det gamla vanliga papperslivet. Ekonomiskt sett alltså... Internetbank införskaffades. Jaaaa, jag vet, rena stenåldern här ju. Men nu blir det ändring på det där. Hehe.

Så var jag inne på Panduro och gjorde en raid. Stora kassen med mig ut som vägde en del så nu har jag skaffat mig en hobby. Ny och ny kan jag ju inte kalla det egentligen utan snarare att jag tar upp nåt som jag gjort till och från hela mitt liv. Klippa och klistra. Sånt där som modernt kallas för scrapbooking. Usch, vill inte kalla mig för en scrappare direkt, men det har jag ju vart mer eller mindre hela mitt liv. Alltid hållt på med sånt där. Tycker det är kul, avkopplande och lite kreativt samtidigt som i mitt fall blir det lite terapeutiskt också. Ikväll har jag mest pillat på grejerna jag köpt och väntar till en annan natt innan jag börjar med det där. Jag fastnar ju så lätt i det där.

Inför dessa små och stora förändringar idag så var jag och inhandlade en ny plånbok. En liten nätt sak som inte tar plats och framför allt ingen tegesten att släpa fram i tid och otid. Märkte det i fredags när jag skulle handla i baren och det blev bara klumpigt. Så, då gör man nåt åt det. Rensar ur och har kvar det man vet att man använder ofta. Enkelt eller hur? Och väldigt befriande.

Just nu känns saker och ting väldigt bra. Jag har gjort en av dem där "måste" som jag har haft hängande över mig och så har jag saker att se fram emot här hemma i pysselväg. Ska bli kul. Men inte i natt och så har jag annat för mig två nätter framöver och så kommer ju Pojken upp till helgen. Till dess hinner jag tänka ut en hel del kreativa saker att ta itu med när jag väl tar fram allt igen.

Men nu ska jag fortsätta att vara vaken en stund innan det blir dags att krama kudde en stund. Ha det gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback