6/9-08=2x30

Ibland är mitt liv lika omöjligt att få ihop som ekvationen ovan. Idag skulle det behöva finnas tre av mig för att jag skulle kunna göra allt det där som jag hade velat just idag. En av mig verkar ju inte räcka för att det ska gå ihop tydligen. Om det hade funnits tre av mig så skulle en av mina jag befunnit mig på en trettioårsfest fyrtio mil uppåt. Den andre av mig hade befunnit mig på en annan trettioårsfest som jag är bjuden på en halv timme bort. Och den tredje av mina jag skulle vistas på jobbet i natt.

Men nu finns det inte tre av mig så jag får nöja mig med att vara mitt tredje jag och vistas på jobbet istället. Men ingen kan ju hindra mig från att vara någon annanstans i tanken. I de flesta fall när det är såhär så brukar det ju räcka med att det skulle finnas två av mig, men inte denna helg. Å andra sidan varför blir jag inte förvånad egentligen? Att festerna som jag är bjuden på är när jag jobbar helg? Inte alls sådär välbekant över det faktum. Inte alls. Blöö.

Jag får fira den ena under kommande vecka istället. Och efter en titt i kalendern så inser jag ju att det borde finnas en hel armé av mig. Jag har fem födelsedagar inskrivna under kommande vecka. Därefter är det några till innan månaden är slut. Ganska intressant att inse att jag känner en massa jungfrus. När hände det liksom? Och skulle det vara helt omöjligt att få lite av deras jungfruliga kontroll och städbehov? För just nu skulle det inte vara alltför dålig tanke på att ha en skopa av just det. Min lägenhet ser ut så som jag känner mig på insidan. Samtidigt så vet jag ju att det man har omkring sig påverkar det man har på insidan. Kanske inte så konstigt om jag känner mig lite splittrad?

Det finns bara en av mig och jag kommer att befinna mig på jobbet i natt. Fysiskt i allafall. Tankarna kommer att vara någon annanstans.

Kommentarer
Postat av: E

Du får skaffa ett hembiträde som är jungfru! :0)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback