äntligen onsdageftermiddag!

Jag ska upp till Pojken snart. Snart kommer jag att vara på väg uppåt och fundera en stund på vägen innan jag är framme. Brukar ju vara så så den här resan lär ju inte vara ett undantag. Jag ska upp och leka hemmafru igen.Det var ett tag sedan jag gjorde det och jag längtar som fan. Mest efter Pojken då förstås. Har ju inte setts på ett par veckor igen, så det blir skönt att ses igen.

Trött som fan är jag ju, men det skiter jag fullständigt i. Får sova sen. Jag har dragit på mig en liten sovskuld igen. Orsaken är natten som var, eller snarare morgonen. Den samme som är orsakaen till att jag inte är redan uppe och pussar på Pojken. Schemaändringar med nyinsatt personalmötestid på min lediga vecka. Kul jul liksom. Inte alls. Men procenten på tjänsten gick ju upp så. Överlever väl det här med. Får se det positiva istället. Det där som gör att jag faktiskt inte kommer att komma hem till en lägenhet som är i samma kaos som det skulle ha vart om jag inte städat igår. Nu slipper jagta det när jag kommer hem istället.

Nån timme kvar innan jag är på väg uppåt igen. Hinner med en massa markservice här hemma innan dess. Blir bra det här till slut. Vetskapen om att jag ikväll kommer att sitta i en helt annan soffa gör att tröttheten är hanterbar.

Nä. Ska väl se till att växterna överlever tills jag kommer hem igen. Slänga det som ska slängas och sen packa det sista innan jag lämnar stan för den här gången.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback