för tidig morgon

Det borde inte vara så svårt att sova ut tycker man ju. Men tydligen hade jag fel. Var ju hur trött som helst när jag la mig i natt. Tänkte i min enfald att jag genom att få lite sömnskuld skulle få mig att sova länge idag. Det blev ej så. Jag borde inte ha klivit upp förrän nu liksom. Inte för fyra timmar sen. För er som inte fattar det där med mina tider eller får nå grepp om hur det där med sovtiderna funkar så kommer en enkel jämförelse här;
Om du vet att du börjar klockan sju på morgonen och vet att du ska jobba i typ tretton timmar så vet jag att ni inte skulle bli så jävla glada om ni vaknar klockan två tre på natten och inte kan somna om.
Så är det för mig.

Nåja. Det är som det är just nu då. Till råga på allt så sov jag oroligt. Skyller på att jag låg ensam i min stora säng. Den som känns som ett rymdskepp ibland. Vet ju att jag kan skylla på den där stora vita saken på himlen också, men det känns som om jag skyller ifrån mig. Jag vet att jag sover oroligt när jag ska iväg och jobba igen. Gnisslar tänder å. Inte alls bra det där, jag vet det. Men men. Det blir inte bättre än såhär just nu.

En fördel dock, jag har hunnit prata i telefon med lite folk idag. Prata ifatt lite och så. Bokat in lite tider också. Nu har jag väl planer på att ta mig ner på stan innan jag börjar mitt pass. Inhandla det där som jag hittade uppåt landet men som inte fanns i min storlek. Jag har inte så konstiga storlekar, men en del kläder är populära helt enkelt och det finns inte så många som kan ha XS. Det fattar ju vem som helst, eller? Borde inte butikerna lära sig det efter ett tag? Så det blir en snabb raid nere på stan idag tror jag. Kolla kontot också kanske?

Jag ser verkligen inte fram emot natten. Mera kaffe åt folket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback