friday

Fredag idag. Fredag hela långa dagen och jag sitter här och känner mig som en förbrytare. Att få dåligt samvete av att inte sitta på jobbet en natt, trots att ryggen kvider vid varje rörelse. Vet ej riktigt varifrån denna skuldkänsla kommer ifrån. Eller den som kan kallas för sjuk lojalitet för min arbetsplats. Är man sjuk, nåja icke arbetsför, så är man. Men jag verkar inte fatta det där. För jag är ju inte sjuk. Jag har bara lite ont. Skillnad jue. Suck.

Fredag idag. Fri dag idag. Och jag har sovit inatt. Ryggen är lite bättre idag. Det blir att gå runt här som en sengångare idag och plocka med grejer. Inte alltför avancerat för det pallar inte ryggen med, men lite sådär blir det ju. Skulle ju vilja göra en rejäl utrensning av hela skiten, men nä. Fysiskt omöjligt just idag. Får skjuta upp det där igen. Inte mer med det. Varför blir jag mest sugen på att göra saker när jag inte kan? Sjukt det där. Borde kolla upp vad det är för fel på en. Tiden finns ju där emellanåt, men lusten verkar vara som bortblåst. Hmmm... blir säkert bra det här till slut.

Fredag idag. Kort vecka var det ja. Det där med att det är en bra vecka nu. Hemma i tre dagar och sen helg. Sitter här och dricker mitt morgonkaffe och funderar över saker och ting. Förvånas över min kluvenhet över att vara hemma såhär. Sjuk men ändå inte liksom. Sjuk lojalitet som inte liknar nåt annat. Samtidigt som jag har lite dåligt samete över att jag är lite glad över att ha vart hemma i natt. Får inte ihop det helt enkelt.

Fredag idag. Pojken kommer idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback