leker hemmafru

Så har jag landat uppe hos Pojken för den här gången. Helt enkelt hur underbart som helst. Kom upp igår och gårdagen gick sen mest ut på mysa och bara vara. Båda två tröttmössor så vi lekte pensionärer och somnade redan halv elva. Nackdelen med att lägga sig tidigt är att man vaknar tidigt också. Värsta pensionärsvarningen ju. Men så var ju han tvungen att gå upp tidigare också då han har det där som kallas för arbete. Jag blev kvar i sängen och sov en stund till. Han avundas mig när jag kan göra så. Helst skulle han ju vilja göra mig sällskap, men arbetarens liv ser ju ut så. För de vanliga dödliga förstås. Mitt är ju en kapitel för sig.

Torsdag dag nu. Morgonkaffet är uppdrucket och ska snart iväg och handla så det blir lite gott att laga senare. Hemmafru som man är ibland så kan det ju vara trevligt att ha maten klar när jan kommer hem. Nu vet jag ju att jag skulle tycka det var hur irriterande och tråkigt som helst att göra så om det var dagligen hela tiden, men ibland när det är som det är just nu så tycker jag att det är lite trevligt. Att leka hemmafru såhär.

Men nu ska jag ta och göra mig iording och ta mig ner till affären och få det gjort för idag. Sen har jag ju hela dagen på mig att bara vara. Ibland räcker det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback