morgonen är här

Fan då. Borde ha krupit i säng för länge sen, men vissa nätter är bara som dem är. Dem är som den här vill säga. Rastlös och uttråkad, men det blir inget gjort. Allt jag behöver göra betyder att jag behöver väsnas. I och för sig skulle det väl inte spela någon roll eftersom jag tydligen har en granne som inte bryr sig så mycket om det där. I natt har de bråkat igen. Inget nytt, men väldigt störande. Mindre oväsen än festerna de har i tid och otid. Men jag klagar inte för jag vet att det säkert kommer kvällar och nätter där jag väsnas jag med.

Funderar på saker igen. Mycket saker kommer och går fram och tillbaka. En del saker verkar bara komma förbi och vinka hej innan de passerar. Som för att påminna mig om saker jag haft i tankarna men inte gjort åt än. Planeringar som aldrig blev påbörjade. Tankar som aldrig fick fäste, men som passerar i natten och påminner mig om att det kanske inte var en så dålig idé i allafall. Mitt i natten är många tankar logiska. Många tankar och funderingar verkar hur bra som helst. Tills de kommer ut i dagsljus och förintas.

Men det finns dem där tankarna som överlever dagsljuset och får det att klia i fingrarna. Får drömmar att gro. Hoppet att vakna till liv. Men då brukar ju inte dagsljuset vara något problem. Bara jag.

Nä. Jag ger upp om det här nu. Blir varken hackat eller malet. Bussarna har börjat gå utanför fönstret. Och jag? Jag ska krypa ner i säng. Dra täcket över huvudet och glömma bort min verklighet en stund. Sen när jag behagar att kliva upp ska jag ta itu med saker som väsnas innan natten är här igen.

God morgon. Ha en trevlig fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback