så att...

Jooo, så att... då sitter man hemma igen då. Börjar bli ganska trött på det här flackandet. Inte resandet i sig, uta just det där att veta att tiden uppe är tidsbegränsat. Ungefär som det där med att bäst före datumet ligger på en vecka innan det är dags att röra på sig igen. Inte av fri vilja, utan för att man måste. Suck.

På vägen ner såg jag en massa Bambis... Bambin?... Bambisar? Bambis? Bambins? Flera Bambi? Ehhh... Jag såg en massa rådjur... ska det vara så svårt?! Nåja, en massa rådjur var det iallafall som häckade kring vägarna, men jag klandrar dem inte direkt. För om jag inte missminner mig så är det jakttider och med den en massa folk ute i skogarna. Så länge de inte springer ut på vägarna så är det bra. Men, bara genom att stå där på åkrarna eller skogsbryn ser det lite idylliskt ut. Sådär naturligt. Och jag slås återigen av tanken att Sverige faktiskt är väldigt fint när den visar den sidan. Synd bara att man inte ser den så ofta... stadsbo som man är.

När jag satt där och såg över landskapen som svischade förbi började jag tänka på Langoljärerna. Kings bok, som också blev film. Om tiden och hur den blir uppäten av langoljärer. Orsaken till att jag tänkte på just dem var elledningarna som sträckte sig över åkrarna. Om hur tiden och allt annat blir uppätet när tiden har passerat. Och jag kände mig som om jag bröt mot en helig regel eller nåt genom att bara sitta där och fundera. Att jag istället för att göra nåt bara satt av tiden. Låter tiden bara gå utan att ta vara på den. Samtidigt som jag vet att jag behöver kunna sitta och bara glo ibland. Vara i stunden, i nuet. Svårare än man tror. Speciellt om man genom att sitta sådär känner att jag borde göra nåt så att inte langoljärerna hinner ifatt mig. Man kan ju bli stressad för mindre.

Snart natten igen, men det betyder bara att jag måste försöka att sitta uppe så länge jag bara kan. Måste vända på dygnet igen. Drygt just nu. Speciellt när man känner att jag bara slösar med tid. Som om jag borde göra nåt annat istället. Hur kan man vara produktiv på natten utan att störa grannarna?

John Blund har redan varit och tittat in en gång. Han kommer väl fler gånger... kan ju inte sova nu heller! Om nån timme eller fyra sådär...


Kommentarer
Postat av: Anna

Bambisassar? :D

Välkommen till stan igen.

Postat av: hRaven

Anna: Eller hur? ler

2008-09-17 @ 16:13:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback