första fredagen i april

Konstig dag idag. Trött som en gnu men rastlös som en... känguru? Ja, frågar ni Pojken så skulle han säkert hålla med mig om den biten. Tvingade upp honom i morse för att jag inte ville vara vaken själv. Han var inte särskilt glad på mig kan man ju säga. Sen dess har vi gjort följande:

* IKEA och handla lite småpryls till både honom och mig. Pedalhink till badrum är en bra sak när man har "hemlösa" katter som är vana att rota i sopor för överlevnad.
* Djurmagasinet för att inhandla mer kattsand så jag slipper släpa på det sen. Bra skit där borta, billigt och bra. Alltid en bra kombination.
* Media Markt som blivit ett måste för Pojken när han är här. Han handlade nysläpp och jag suktade efter en ny kamera som jag planerar att införskaffa för skattepengarna sen, om det vill sig så väl. Beror på det ekonomiska läget när vi väl är där om man säger så.
* ICA Maxi, mat måste ju också handlas. 

Därefter blev det att ta sig hem och äta frukost innan det blev att blunda ett par timmar till. Sådär småbarnsvis vila ögonen så man orkar med resten av dagen.

För ja, Pojken kom redan igår. Känns lite overkligt fortfarande över att han väljer att ta ledigt från jobbet så att vi kan ha en långhelg tillsammans. Att han väljer att vara med mig. Ändå är det ett och ett halvt år sen som vi blev tillsammans. Och ja, om det inte hade varit för att katterna var så nya i våra liv så hade jag ju suttit hemma hos honom istället, men nu är det ju inte så. Att de får en trygg start i sitt nya liv är ju det viktigaste just nu. Svårare än så är det ju inte.

Resten av denna våriga dag kommer vi att bara vara här hemma. Ta det lugnt och vänta tills folk slutat köa på ICA. Finns en del saker som vi glömde inhandla när vi var på Maxi, men det är ju så ibland. Man kan ju inte komma håg allt. Sen blir det filmkväll och kattgos.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback