glad påsk

Årliga påskkortet från morsan landade på hallgolvet.



Skillnaden med denna och de tidigare är att i denna har hon skrivit in en inbjudan om att komma och hälsa på. Det betyder att jag måste A) sms:a eller ringa och tacka för kortet och så B) antingen åka dit och hälsa på eller så måste jag säga varför vi inte kommer. Observera att det står "vi". För kortet är skrivet till oss båda, även om Pojken inte kan ett ljud på finska. Mina föräldrar önskar oss en glad påsk. Jag slutar vara enskild person för morsan ibland.

Eller som kortets baksida säger: Vi tänkte önska er en glad, äggrik och fridfull påsk, samt en riktigt bra vår. Kom och hälsa på. Önskar Mamma och Pappa. (Ja, på finska då förstås).

Ja, Vad ska jag säga? Glad Påsk dårå.

Kommentarer
Postat av: Rockern

Äggrik? :D Vad söt hon är..

Postat av: hRaven

Rockern: Ja, direkt översatt så blir det ju så, men en svensk skulle väl skriva "ha en äggstra skön påsk" eller nåt...

2009-04-09 @ 02:05:36
Postat av: Rockern

Ja men på svenska är det ju bara fånigt, din mamma är söt.

2009-04-09 @ 14:20:29
URL: http://therockeranna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback