matte-får-inte-sova leken

Katterna har de lekt matte-får-inte-sova leken sen sex i morse. Jag hade då lyckats sova en timme. Jag kan skylla på en massa saker för att jag har svårt att sova just nu, men syvende och sist så är orsaken en fungerande funderande hjärna. Så, vad gör matte-som-inte-får-sova? Jo, hon låtsas att sova. Den leken går de inte direkt på. Så hon visar att hon är vaken och det blir tyst en stund. Matte-som-inte-får-sova lägger sig igen och buset är i full gång igen. Inte bara med varann utan det är ju den där roliga leken där man tar ner saker från hyllorna så kommer matte upp och säger saker medan hon lyfter tillbaka det som slängts ner på golvet. Och så har det hållt på. Jag har under flera tillfällen haft lust att strypa i allafall en av dem för att få lite sömn. Problemet var ju vilken av dem var den största kattskrället för att det skulle ha någon effekt. Båda har varit lite överjävliga hela morgonen. Och ja, jag har varit lite dum i huvet som försökt sova ändå. Optimist som jag är (himlar med ögonen).

Nog för att det hör lite till att ha djur, speciellt katter då, så känns det idag som att jag inte gjorde en så bra sak ändå när jag skaffade dem. Nu vet jag ju att det är tröttheten som talar och att jag egentligen tycker att det har vait bland det bästa jag gjort när jag adopterade dem små liven. Orsaken till att jag varit lite arg på dem här två är att genom att de lekt denna fina roliga lek så betyder det att jag inte har sovit sådär många timmar inatt/imorse. Vilket i sin tur leder till att jag inte kommer att vara direkt upplagd för att vara social senare ikväll. (Jag hoppas fröken i fråga förstår det och kan vara lite flexibel och skjuta på det en dag till? Pretty please?)

Jag sitter här med min andra mugg kaffe och ser och hör katterna springa runt och busa för fullt. Det är spring både högt och lågt. Studsande och lek på mattorna som glider under dem (vilket är en jätterolig lek). Jag kan egentligen vara jäkligt nöjd med att dessa två kommer så bra överens och faktiskt tycker om varann. Jag kunde ju haft oturen att det inte hade funkat alls. Där buset hade resulterat i att de börjat slåss istället och catfights är inte roliga på någon nivå. Nu är dem ju faktiskt lite söta som turas om att jaga varann runt runt runt i lägenheten. Även om jag inte tyckte det var så söta när jag försökte sova tidigare.

Sen har jag bestämt mig för att ta fram snabeldraken när katterna sover sen. Ja, lite hämndlysten är jag ju ändå. Inte mer än rättvist. Jag kan riktigt känna hur hornen börjar växa. Blir säkert bra det här. Men nu mera kaffe till matte.


Kommentarer
Postat av: ~Sol~

I like how you think. hehehehe

Jag kan relatera till att ta fram snabeldraken till fullo. =D



Hoppas dagen inte blir helt åt helskotta, trots för lite sömn. Kanske funkar det bättre om du lägger dig på soffan och har tv´n på ljudlös? Katterna kanske luras till att du är vaken då och låter bli att störa dig. =)

Postat av: Rockern

Hahaha.. Smådjävlar.. :D

Självklart kan vi skjuta lite påt, jag ska ingenstans!

2009-04-11 @ 14:57:40
URL: http://therockeranna.blogspot.com/
Postat av: hRaven

Sol & Rockern: små terrorister är vad dem är idag... men hämnden är ljuv... snabeldraken väntar på mig just nu... mohahahahaha... mohahaha...

2009-04-11 @ 15:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback