repriser

Mitt i natten. Snart morgon. Inga piller ikväll. Vågade helt enkelt inte. Jaa, jag vet: Löjligt! Men så har jag ju några dagar till på mig innan måndag.

Jag har under dem här veckorna följt en del repriser på dumburken. Ligger på soffan med en katt i knäet och tittar på daytime tv. Väldigt mycket skräp men så dyker det upp nåt som faktiskt är värt att tittas på. Visserligen tillhör min "daytime tv" mitt i natten, men visst händer det att jag ser på repriser dagtid å. Äh, ja... jag ser på TV. Ok? 

Jag ser på reprisen av Greys anatomy. Ja. Vad ska jag säga? Fick mig att tänka på saker som jag inte ens reflekterat över på ett tag. Tanken har ju dragit förbi sådär, men inget som direkt fastnat. Kan ju klargöra att jag var aldrig en Grey-fan innan jag hamnade i soffan för en månad sen. Fanns ingen tid till det. Jobb eller annat skit kom emellan. Men nu följer jag den. Trodde faktiskt inte jag skulle göra det, men  ändå sitter jag där och ser på repriserna. Dag efter dag. Fem över halv sex sitter jag där som ett fån. Och det slutar med att jag funderar. Reflekterar över saker. En mening i serien kan sätta igång en lavin i mig. Skit också. Samtidigt bra att det sker nu och inte sen.

Jag ser på avsnitten om Sex and the city och så funderar på mitt egna skit. Gamla skit. Nya skit. Bra skit. En del om relationer. Ja. Det är ju det serien handlar om.

Jag sitter och följer Arkiv X på nätterna numera också. Bara se på avsniten gör att jag finner mig själv att vara nitton igen. DET var ett tag sen. Jag ser på saker som jag fanns intressat då. Jag ser på saker som jag kan finna intressant idag. MEN... mycket är ju bara skräp. Antingen att intresset har svalnat eller så skiter jag i tankegången helt enkelt. Lutar åt det senare skulle jag tro

Snart morgon igen. Får se om jag kan sova på beställning. Får se om katterna låter mig sova på morgonen. Just nu ska jag försöka mig på det där med sova.

Snart morgon. Vad faen? Vart tog tiden vägen? Arkiv X slutar ju vid två. Ähh... skit också.

Kommentarer
Postat av: ~Sol~

Hahahahaha



Gray´s är det enda jag följer. Eller nej, Bones får också uppmärksamhet av mig men bara om jag lyckas minnas att det är på. Gray´s är det enda jag medvetet knäpper på tv´n för att se. Många veckor har det varit enda gången tv´n varit på över huvud taget. Lätt beroendeframkallande. =P

2009-04-23 @ 22:35:14
Postat av: hRaven

Sol: Jo, jag har fattat det nu. Förstod inte varför det var så stort och alla pratade om den när dem visade dem på vanliga tiden. Såg väl nån avsnitt för väldigt länge sen men det blev inge mer än så. Inte som nu då jag slår på TV:n 17.35 för att se vad som händer. Hehe.

2009-04-24 @ 00:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback