sista april

Jag sitter här uppe och strålar ifatt med solen just nu.

Lite konstigt är det ändå. Från det nattsvarta till strålande solsken på bara en dag känns det som. Nu är det ju inte så att jag har tagit mig hit på bara en dag, men det känns så. En stor del i det här måendet just nu är faktiskt det faktum att jag inte kommer att behöva gå tillbaka till min gamla arbetsplats. En del av er förstår exakt vad det betyder för mig att kunna säga så. Skriva så. Att jag aldrig mer behöver sitta på mitt jobb och fundera vad jag gör där. DET är stort. Det är enormt. DET är obeskrivligt.

Pojken märker ju skillnaden mer än någon annan. Att jag har lättare att andas sen oket försvann. Vetskapen om att jag efter sjukskrivningen kommer att göra någonting helt annat. Att jag efter sjukskrivningen kommer att befinna mig på en helt annan plats. Att jag efter sjukskrivningen kommer att arbeta tillsammans med människor som vill verkligen ha mig där. Att jag efter min sjukskrivning kommer att vara på en plats jag vill vara på. Pojken ser det här. Han upplever det här. Han känner av det här. Glädjen som fått flytta in istället för ångesten. Nu är den ju inte helt borta ändå, men paniken är borta. Den akuta panikångesten som sköljde över mig finns inte mer. Det är knappt hanterbart. Jag kommer att kunna göra det, men inte idag. Det är så STORT! Han försöker väl få mig att landa lite i det här så jag inte flaxar iväg alltför långt bort i mina funderingar.

Igår var ju Pojken nere och hämtade upp mig och när vi var till affären så kommer hon som ska bli min nya chef körande och stannar mitt på vägen och skrattar åt mig och säger att jag ska pallra mig till jobbet istället. Pojken såg ju hur glad hon är att se mig mitt på vägen. Att hon är så glad över att stöta på mig att hon skiter i all annan trafik. Jag tror inte ni förstår hur mycket det betyder för mig just nu.

Valborg idag. Eldarna kommer att tändas lite varstans senare ikväll. Kommer att bli en strålande fin kväll.  Ni andra får ta det lugnt vid eldarna och med alkoholen eller vad det är ni kommer att göra en dag som denna. Jag kommer att ha en nykter och trevlig kväll i min del av världen och stråla ifatt med solen.

Kommentarer
Postat av: ~Sol~

Du har just placerat ett stort leende i plytet på mig. Vad otroligt skönt att läsa något som utstrålar sådan positivitet.

=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback