tankar inför natten

Nya dygnet har nyss börjat och jag sitter här. Jag känner att det borde vara sovdags, men jag vet ju hur det där slutar. Släcker ner och tror att John Blund väntar på mig tills jag kommer ner i sängen och det blir  tvärtom effekt. Det är då det nästan låter "pling" i skallen. Därför väljer jag att sova på piller igen. Så jag vet att jag inte kommer att möta gryningen utanför mitt fönster. Sånt kan vara småstressande. Sen får vi se när jag sen kommer upp imorgon. Men det ska nog gå bra. Två klockor som säger att det är dags att kliva upp.

Utan den lille vite så skulle jag bara ligga och vända och vrida på saker. Känna efter hur det känns. Försöka att inte tänka på saker. Vill tänka på andra saker. Formulera ord i skallen som jag ska säga imorgon. Gå igenom mötet inom mig redan nu. Hoppas på det bästa. Rädd att det blir tvärtom. Kanske det är då det blir dags att göra det där studiebesöket som jag funderat mycket på den senaste tiden. Ett besök som jag helst slipper göra, men vet att möjligheten finns. Om det nu skulle gå så långt. 

Nej, dags att koppla in klockradion igen då. Hoppas jag slipper leka tittut i natt. Hoppas att myrkrypningarna är snälla i natt.

Ny vecka har börjat. .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback