voi vittu

Jag har vaknat med irritation och hat i ådrorna idag. Vette fan varför. Inte direkt så att jag har nåt att vara förbannad på direkt. Bara sådär allmänt på dra-åt-helvete-humör. Inte roligt!

Det finns få saker som är sådär irriterande som att vakna förbannad och det är att vakna med huvudvärk. Idag är jag lite glad över att inte ha huvudvärk. Skulle det också finnas med i bilden så skulle det inte vara kul att vara katt i min värld just nu. Eller vän. Eller pojkvän.

Lika bra att jag är ensam hemma just nu kan jag ju säga rakt av. Går runt och småpyser känns det om. Irriterar mig på saker som jag inte borde bli irriterad på. Typ som att solen skiner idag. Varför skulle jag vara irriterad över det? Det är ju en bra grej... men inte i min värld idag. Jag skulle föredra att ha väder som passar mitt humör just nu. Typ orkan och snöstorm. Sånt där väder som gär det legitimt att dra täcket över huvudet och hoppas på en annan dag. Men nej. Solen hånar mig idag med sitt leende.

Störande. Kanske lika bra att jag inte har så mycket att ta itu med idag. Städa lite. Slänga ner grejer i källaren. Ta upp saker från källaren. Fixa lite. ordna bra feng shui omkring mig. Det kanske hjälper? Ja, jag vet att ha saker i källaren inte är bra feng shui, men jag måste ju ha grejerna någonstans innan jag får iväg det till återbruket. Och en del grejer är faktiskt bra att ha kvar... faktiskt.

Bara mitt humör vänder innan Pojken kommer ner senare idag. Han har tagit ledigt imorgon. Tar ut lite tid han skrapat ihop.

Saatana.

Blir säkert en bra dag det här.


Kommentarer
Postat av: Rockern

Moodswings kanske? Skickar kramar på avstånd, för säkerhets skull. ;)

Postat av: hRaven

Rockern: ler inte så farligt... längre. Och ja, liiite moodswings kanske.

2009-04-02 @ 17:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback