-10 och 30 cm snö

Sitter uppe före tuppen och beundrar fullmånen som skiner över snön som ligger orörd utanför huset. Världen är lite vacker just nu. Bäst att passa på och njuta nu innan snön blir smutsig och fotspåren korsar de vita vidderna. Samtidigt så vet jag att innan den här veckan är slut kommer jag att vara väldigt trött på snö och kyla. Ska ju uppåt och så ännu högre upp än jag varit på ett tag och vända innan jag ska neråt igen. Jag kan bara hoppas på att mina nyinköpta vinterskor håller värmen där uppe lika bra som här nere. Har inte haft behov av att inhandla nya vinterskor på några år eftersom det riktigt inte blir riktig vinter här/där nere. Men nu är det ju bra att jag har dem ändå. Inköpta på Bianco om ni undrar.


Bianco



Sitter uppe hos Pojken om ni nu inte hade räknat ut det redan. Vet att jag lämnade hemmet i snöyra men hur det sen ser ut är en hel annan sak. Minus? Vet ej. Här är det däremot det. Några och lite till. Och jag är vaken innan tuppen idag. Vi la oss tidigt igår och lekte pensionärspar igen. Fattar inte det där. Pojken misstänker att det är nu jag kan slappna av efter veckor av spänningar och stress. Kan ju vara så. Slocknar som en klubbat säl långt innan honom numera. Tröttmössa på och ligger och kramas med John Blund helt enkelt. Så nu vet ni vart han har tagit vägen om ni nu skulle undra. Känner mest att det skulle behövas mera av den varan än det jag redan har haft under den här helgen. Att jag är så trött mest hela tiden liksom.

På vägen upp igår stannade vi till hos hans föräldrar en stund på vägen och tog en fika på ett par timmar. Hans pappa fyllde år.

Måndag idag och jag, jag står innanför och håller mig undan kylan och är väldigt glad över att jag numera är inne på vecka fyra som rökfri. Mitt i snöyran och kaoset på vägarna så blev det tre fulla veckor utan nikotin. Duktiga jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback