090218

Jag satte mig för att lyssna på en skiva om Mindfulness när rastlösheten slog klorna i mig. Det slutade med att jag satte mig ner och spelade spindelharpan samtidigt som jag lyssnar.

Mindfulness... Medveten närvaro.
Medvetet vara i stunden?
Jo, tjena.
Spela spindelharpan när man ska lära sig meditationsövningar är ju inte direkt vad som är tanken med mindfulness om man säger så.
Suck.

Måste lära mig att vara i stunden.
Befinna mig i nuet.
I ögonblicket.

Svårare än man tror.

Jag kan ju börja med att lyssna på skivan utan att göra någonting annat under tiden? Mer än just lyssna på orden.

Kommentarer
Postat av: ~Sol~

Här och nu är det svåraste vi har att lära oss. Hoppas du finner din plats i nuet.

Postat av: hRaven

Sol: jag med...

2009-02-18 @ 22:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback