Blå himlen Blues


Jag älskar skuggan på Blue himlen bar
Jag går dit och dör en bit, en bit varje dag
Här dansar oskulden som glittrande guld
bland trasiga hjärtan dränkta i skuld


Här kan man andas, oooh
om du glömt bort hur man andas
Här kan man älska, oooh
om du glömt bort hur man älskar


Jag älskar fablernas månskenscafé
här i gråterskornas kvarter
Jag sköljer ner alla vintrar som vart
här är synden en ovärderlig skatt


Här kan man andas...


Åh, det finns inget rent kvar, det finns inget rent
Det finns inget som kan kallas för smak


Här sitter Venus och ser ut att fått nog
i en underbart barnförbjuden pose
Och min kropp liknar en laddad pistol
när jag sjunger en Blå himlen blues


Så jag kan andas, oooh
för jag har glömt bort hur man andas
Så jag kan älska, oooh
för jag har glömt hur man älskar


Finns på 2:a augusti med Imperiet från 1985
texten finns även att hitta i boken Thåström Txtr (2007)


Kommentarer
Postat av: Jessie

Så himla bra..... :0)

Ta hand om dig tjejen. Kram

2009-02-04 @ 16:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback