fjorton dar

Inatt sitter jag och klappar mig på axeln lite.
Lite och lite förresten. Mycket ska det väl vara?
För  idag har jag varit rökfri i fjorton dar.

Det har emellanåt vart lite tungt och tufft, men jag har stått på mig.
Jag har nog funderat både en och två gånger om jag inte bara ska ta en till.
Men nej, jag har ju liksom slutat röka.

Men den här veckan har vart en prövning.
Varje dag har det varit någonting som fått en att fundera om saker och ting är värt det.
Ja, det är värt att vara rökfri.
När det gäller andra saker så är svaret däremot nej.

Gäller ju att välja sina strider.
Det här kriget ska jag vinna.
Spelar ingen roll vad den döende nikotin-monstret har att säga till om den saken.

Två veckor.
Sexhundraåttiosex kronor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback