folkvett?

Min Bror saknar sådant. Nog för att jag har lagt märke till det förr, men efter igår inser jag ju vidden av hur mycket av den varan han faktiskt behöver lära sig. Alltså, pratade med Bror i torsdags när han ringde om någonting som jag inte minns om vad, men jag hann i allafall tala om att jag ska jobba natten så att om han hade tänkt att komma förbi så skulle han veta att jag sov och så. Sen det viktigaste också, att Pojken skulle komma till helgen. Hade inet setts på tre veckor. En liten hint om att vi kanske vill vara ifred i allafall en stund? Eller mest hela tiden?

Nåja. Nu tillhör ju inte min Bror till de smartaste på den här planeten när det gäller att tänka efter före. Så det resulterade i att han kom hem till mig vid femsnåret igår och klev in med nyckeln utan att ringa på dörren först. Nu sa han sen att han hade försökt ringa mig på mobilen men att jag inte svarat. Konstigt, jag sover? Ursäkta mig. Nu var det ju jäkla tur att vi var barnvänliga innanför dörren kan man ju säga. Hade ju lätt kunnat bli hur fel som helst när Bror smyger sig in i lägenhet sådär.

Känns som om det är dags att ta en lektion av folkvett med honom.

Kommentarer
Postat av: ~Sol~

Hellre brorsan än morsan. Härligt att vakna av att morsans hund slickar mitt sovsällskap på foten och han skriker högt. Killen var inte officiell, så det hela blev lite pinsamt. Morsan ringde alltid på dörren efter det. L

Postat av: hRaven

Sol: Huuu... hemska tanke. Men helt klart att bror är bättre än mor i det där läget. Men jag ska ta det där snacket med Bror så det inte blir skräckscenarior framöver... nånsin.

2009-02-09 @ 07:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback