glömde bort verkligheten igen

Jag har glömt bort verkligheten en stund igen märker jag. Den där som faktiskt finns utanför dörren och väntar på att jag ska kliva ut i den och ta del av det som kallas livet. För det som finns innanför dem här väggarna kan inte kallas för liv. Det har ju hänt att jag har kallat det här stället för dåligt förklädd dårhus. Och då är jag inte helt ute och cyklar kan jag ju meddela.

Insåg nu under morgontimmarna att jag faktiskt har glömt bort att jag har ju liksom studier vid sidan om. Att delkurs 1 rann ut i sanden handlade mest om att livet kom emellan, men det finns väl ingen ursäkt för att delkurs 2 följer samma spår. Jag vill ju läsa det här. Fan. Nu är det ju en A kurs jag skrivit in mig på så det borde väl inte vara så jäkla svårt.att ta upp den röda tråden igen. Skulle det kännas alltför överdjävligt så får jag väl bara ta uppehåll och vänta till hösten istället. Inte hela världen om jag inte gör det här nu liksom. Hade vart kul om det blir avklarat ändå, men inte som ett krav på mig själv heller. Nä, bara att pallra sig på föreläsning efter jobbet med andra ord. Får se om jag orkar med det så som det känns nu. Märks. Natten är ju inte direkt slut än.

Ska väl fortsätta att snegla lite på Oscarsgalan när jag ändå började göra det. Lite glitter och glamour i natten kan ju vara trevligt.

Måndagmorgon. Ny vecka. Nya möjligheter?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback