jag har en Bror

Ja, alltså. Jag tycker verkligen om  min bror. Missförstå mig rätt nu, men ibland tar han saker och ting för givna. Sånadär saker som är själklara för honom är ju inte det för nån annan.

Som när han skulle flytta till stan för ett tag sen var att han ringde typ dagen innan och säger att han behöver hjälp. Ingen framförhållning eller nåt som en kan kallas för planering. Det slutade med att vi var tre som gjorde jobbet. Och hade det inte vart för snälla Bästaste Vännen så hade det bara varit Bror och jag. Suck. Tror ni han lärde sig nåt av det där? Nej, för det var ju samma sak när han flyttade härifrån sen igen. Med ett undantag... en kille till. Jaja.

Jag har en Bror som ibland glömmer bort det där väsentliga som att tala om när han ska komma över. Som igår när han kom för att parkera bilen hemma hos mig för att sen åka iväg och fira en kompis. Fine. Låna parkering, men så glömde han ju tala om när han skulle komma över. Så det slutade med att jag vaknar av att det smyger någon hemma hos mig och lånar toaletten. Inte ett ljud och så smyger han ut samma väg. Tack för den skrämselväckningen liksom. Somna om var ju bara att glömma sen.

Och så idag. Nu. Nyss. Så ringer han och undrar en kvart efter att jag har klivit upp (dvs 16.15) om jag är redo för att flytta på hyllor. Nu är det ju så att jag visste ju att hyllorna ska flyttas idag, men att han sen sa typ fem sex åt mig och att han inte ens talat om för mig vad de två har kommit överens om. Han och Herr P alltså, den jag tar över hyllorna ifrån. Så jag gjorde sådär som min Bror brukar göra med en om det hade vart tvärtom, sa att de får ta det från den ändan så tar jag och hjälper han i den här ändan. Han blev lite förvånad över svaret, men vad fan. Nyss urkliven ur duschen och inte ens fått min morgonkaffe gör att jag blir lite snäsig. Plus att jag är lite trött på att min Bror tror att han sagt saker till en eller i bästa fall att jag kan läsa tankar.

Så nu är han väl på intågande snart. Fick ringa upp honom och säga att ta bakvägen eftersom jag under kvällen kommer att få en ny granne. Lastbil utanför, men jag har ännu inte sett skymten av personen/-erna i fråga. Kom nu ihåg att jag har noll tolerans efter min förra. Men ingen kan väl vara värre än den där? Man kan ju alltid hoppas på det bästa.

Men nu... hylllbäring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback