Klubben igår

Anlände till storstaden strax innan första förbandet hade spelat klart. Vi var inte därför dem så det gjorde faktiskt inte så mycket. Vet faktiskt inte i skrivandets stund vad de hette heller vilket visar hur viktiga dem var.

Andra förbandet var Eluveitie som jag faktisk var därför att se, förutom huvudakten dårå. Pojken har undrat många gånger vad det är med den musiken som får folk att lyssna på skiten, men jag tycker om det oavsett vad han tycker. Å andra sidan så är jag beredd på att medge att det är inte särskilt mycket metal med ett band som plockar fram blockflöjten och stampar loss.

Band tre verkade mest ha gått vilse och var så fulla av sig själv att det bara blev ännu kassare än vad som var möjligt. Man kan inte tvinga folk i en publik att starta en moshpit om de inte vill göra det. Suck. Bandet ja, Caliban. Nä, blä.

Huvudakten, Kreator, klev på och visade var skåpet ska stå. De körde nytt men även gamla klassiker som fick publiken att jubla och ruska lugg i taktmed trummorna. Och Pojken nöjd.

Det var väldigt trött och nöjda individer som anlände till Bror vid midnatt. Några nya t-shirts hade ju slunkit ner i bagaget också kan jag ju meddela. Fler lär det ju bli under helgen.

Snart blir det att möta upp Bror och inhandla någonting ät- och drickbart för idag och imorgon.

Ikväll blir det en vända till Tyrol.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback