leva som man lär?

Varför är det så svårt att lyssna på det råd man ger andra och tillämpa dem på sig själv?
Jag säger ju en massa bra saker och får människor att må bra.
Varför lyssnar jag då inte på mig själv?

Det verkar ju vara så att man blir hemmablind?
Eller vad jag ska kalla det.
Blundar för saker som finns där.
Balanserar bägaren från att rinna över.
Gör smidiga undanmanöver på en väg full av tuvor för att hålla den fellastade vagnen upprätt.

Jag måste börja lyssna på mina egna råd.
Jag måste lära mig att lyssna till det jag faktiskt säger.

Jag måste lära mig att säga; det räcker nu.

Övning ger färdighet?

Rom byggdes inte på en dag.
Och det är svårt att lära gamla hundar att sitta.
En del saker tar tid.
Tålamod är en dygd sägs det.
Inte i det här fallet kan jag ju meddela er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback