090131

En månad har gått på det nya året. Vart tog tiden vägen? Jag som skulle börja med nya saker. Jag som skulle komma igång med andra saker.

Sidorna som var tomma och blanka men ändå fulla med löften. Året började inte direkt som jag hade önskat mig.
Eller önskade jag mig någon början alls? Man kan väl inte vara besviken på någonting som man inte får?

Men å andra sidan kan det ju inte bli värre än det redan är? Eller? Efter vidare eftertanke så kan jag måla upp väldigt många skräckscenarior på saker som kan vara värre än det redan är. Onödigt att måla fan så mycket större vad han redan är kanske?

Jag får ställa mig och viska saker till universum där jag går i min ensamhet i mörkret. Kanske lyssnar hon till viskningarna istället för de desperata halvkvävda orden jag inte kan uttala ändå. Jag vet vad jag har. Jag vill inte ha det så.Jag vill må bra på alla plan i mitt liv. Inte bara på ett.

Ska det vara så svårt att få ur sig orden?
Jag ön... 
Ähh.
Skit också.
Jag öns...
Ähhh.

Inte idag heller då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback