årets första dag

Ivanhoe är snart slut för den här gången och jag ska ta och göra mig iordning inför natten. Lyan stod kvar imorse så som jag lämnade den igår. En del anser väl att min oro är obefogad, men (tro mig) det är den inte. Inte när jag vet vad alternativet kan vara. Kan ju erkänna att jag nojar mig som fan över det här. Att jag oroar mig över lägenheten. Kanske mer än jag borde, men efter det där med källaren så känns det som det är ganska sunt ändå.

Pojken förstår det där ändå litegrann vilket gör att han kommer hem till mig redan ikväll så jag slipper sitta på jobbet och undra. Han är snäll sådär.

Jag offrade lite av min sovdag för att se på Ivanhoe. Inte för att jag var uppe när den började, men ändå. Dumt kanske, men det där med att se den, även om det inte blir från start till början, är något som måste göras första dagen på året. Annars får året fel början. Sen var det ju bra att jag gick upp då jag gjorde för sen fick jag ju sitta här och se på filmen med Kalle Bah dunkandes uppifrån. Ja, han är fortfarande kvar. Skit för röda dagar när det är som det är. Men, imorgon, imorgon är han borta. Jag får glädjas för det lilla.

Hmmm, ska nog plocka undan lite också innan jag åker hemifrån idag. Pojken ska inte behöva komma hem till kaos.

Kommentarer
Postat av: ~Sol~

Ivanhoe hör till. Att börja året med att flina åt något så smörigt och gulligt som den filmen är ju ett måste. =)



God fortsättning

2009-01-03 @ 00:45:03
Postat av: hRaven

Sol: Den tillhör ju traditionerna så den kan man ju inte misaa. Sen att jag varje år störs på att han väljer fel tjej är en annan historia.



God fortsättning till dig också.

2009-01-04 @ 12:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback