en sån där natt igen

Min hjärna tycker att jag har sovit klart för den här gången. Dumhjärna som inte låter mig sova tycker jag. Jag tycker nämligen inte att 2x3 timmar är sådär lagom. Ååh, vilket svenskt förhatligt ord, ändå använder jag den.

Jag tog chansen i eftermiddags att sova lite och det blev tre timmar rakt av, hade väl blivit fler om jag inte satt klockan. Tydligen var de klara för dagen som de sa. *korsitaket*. Men jag ska ju mirakelvända på dygnet till imorgon. Ska med jobbet ha en sån där dag med alla verksamheter inom en viss sektor inom kommunen. Det är en heldag, och jag ser ingen större glädje i att ha en sån här dag. De säger att det är bra att vi har dem så vi lär känna varann bättre. Jo, tjena, eller hur? Det hela går ju ändå ut på att sitta och klappa sig själv på axeln och säga hur bra vi är. Som nån form av väckelsemöte för de redan frälsta där jag inte är en av dem. Att skiten sen ska hållas på nån församlingshem/gård gör ju inte saken så mycket bättre. Men visst, jag går eftersom det tillhör dem där sakerna man ska göra tydligen. Gick och la mig efter ett långt samtal med Pojken och vaknade tre timmar senare, för en halvtimme sen. Vad bra då. Inte. Skulle ju egentligen ha jobbat i natt och just nu undrar jag ändå inte om inet det hade varit bättre än det här. Kommer ju inte direkt se utvilad ut och kommer defenitivt inte vara glad och pigg. Jag kommer defenitivt inte att vara en av "oss" imorgon.

Min hall ser ut såhär:



Vadå? Har inte alla en toastol stående i hallen? Och upptejpad plast-drapperi in till vardagsrummet? Konstigt. Jag som är helt inne på att det är det senaste inredningstrenden. Hantverkarna anser väl det i allafall. Så jag får väl köra på deras linje ett par dar till åtmistone. Eller så länge de nu anser att jag ska leva enligt deras principer. Men OM allt vill sig väl så är badrummet klart till helgen om de nu gjort rätt den här gången. Idioter. Sen är det "bara" hallen kvar sen.

Kanske lika bra att jag är vaken nu ändå.

Jag har mail att skriva.
Livspussel att få ihop på nåt sätt.

Undrar om jag kan ringa en vän?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback