exil

Efter envisa ringsignaler ringde jag till slut upp idioten som förstörde min sömn. Fanns ju liksom en orsak till varför jag ej sov hemma och tagit mig till andra sidan stan för att sova hemma hos Rockern.Jag behöver sova på dagen för att orka med natten. Vad hände med visa hänsyn och respekt? Men hey, det skiter en del fullständigt i har jag ju märkt. Han talade om för mig att de filmat och haft sig och det är värre än de trodde från början. Att jag från och med då inte kan använda badrummet då rören är helt sönderrostade. Jag fick upp en massa bilder i skallen och så jäkla arg att jag inte fick fram ett ljud till slut. Så var det med den sömnen. Tackar så jäkla mycket.

Efter det samtalet la jag mig ner igen så arg att jag låg bara och grät. Vem har sagt att min känslocentra är som den ska? Fel i signalerna någonstans. Men i allafall. Så ringde fanskapet upp igen efter en kvart och talade om att jag kommer att få låna en tom studentlya så jag får ta och packa ihop det nödvändigaste i mitt bohag så att de kan flytta på grejera måndag morgon. Tror i jag blev nå gladare? Nä. Just det. Så arg att jag bara snyftade där i Rockerns säng med en massa djur omkring mig. Så jag klev upp och försökte få klarhet i vad som håller på och händer och sortera i tankarna innan jag skulle gå sönder helt. Kaos i skallen kan man ju lätt säga.

Så jag kom fram till följande. Inte fan ska jag flytta runt med en del av mitt bohag för några veckor. Inte ska jag behöva ha min säng någon annanstans än hemma. Speciellt inte med tanke på att jag faktiskt är ledig fler nätter i månaden än jag jobbar. Plus annat som kommer att komma till. Och så hade han mage att bli förvånad över att jag svarade nej på hans fråga om jag hade någonstans att vara i några dagar medan de river ut hall och badrum. Ursäkta mig så jäkla mycket för det. Jag har inte det. Tillhör ju dem där få procenten som inte har sina nära och kära runt husknuten. Och så säger han ju också; men ja, du kan ju vara hemma om det är så på kvällar och nätter för du kan ju använda köket och laga mat och så i, även om du inte kommer att ha toalett och så. Finn fem fel liksom. Hur skulle det gå till om min säng är någon annanstans!? Nä. Ska styra upp det här så det blir rätt på måndag morgon. Jag ska bara få distans till det här lite under helgen så jag inte börjar gråta bara för att jag är så arg.

Efter en hel del samtal fram och tillbaka med sms trafik till det så slutade det med att jag kommer att få låna en lägenhet där jag slipper släpa halva mitt bohag till. Inte världens bästa lösning och det kommer att betyda en massa dilemman långt efter att det här är klart. Men av tre onda ting så väljer jag att ta alternativet som gör att jag slipper flytta på bohag eller sitta i byggdamm om dagarna. Och där jag kommer att ha tillgång till en toalett vilken tid på dygnet det än är. Och slipper springa fem hus bort till arbetarkillarna rövarkula. Så roligt ska de inte ha det.

Nu sitter jag hemma och tycker lite synd om mig själv, även om det inte var sådär farligt som jag trodde det skulle vara. De har nämligen inte börjat bila upp badrummet än. Jag ska få rensa ur därinne själv innan de börjar på måndagmorgon. Man får väl vara tacksam för det lilla.

Detta syn mötte mig i hallen är jag kom hem.



Kul eller hur? Sen är det värsta ändå kvar.

Kommentarer
Postat av: Rockern

Vad.. fint.. de.. har gjort.

Postat av: ~Sol~

Vilka pisspottor. Inte verkar de ha hjärnor att tänka med heller...

2009-01-09 @ 23:22:18
Postat av: hRaven

Rockern: Jättefint. ledsengubbe. Vi får väl se hur det ser ut efter att de vart där på måndag... fortsättning följer...



Sol: Nej, det verkar dem sannerligen inte ha. Man kan väl inte kräva alltför mycket av medelålders män som jobbat sju till fyra i mer än trettio år...

2009-01-10 @ 03:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback