första 48 timmarna

Sitter i Rockerns soffa och slötittar på TV, men mest sitter vi och pratar. Kommenterar det vi ser, undrar över saker och så andra funderingar om både det ena och det andra. Och konstaterar efter att ha tittat på klockan att jag har nu varit rökfri i lite över 48 timmar.

Igår var det inga som helst problem att hålla sig ifrån nikotinet och som jag till och med skrev att det verkade enkelt. Idag märkte jag av att efter att ha rökt ett tag så har jag utvecklat kroppsminne. Ett sånt där beteende som jag inte lagt märke till förrän nu när jag inte gör det längre. Idag sträckte jag mig efter ciggen där de brukade ligga efter att ha ätit. Inte förrän jag märkte att de inte låg där de brukade göra som jag ens reflekterade över vad det var jag höll på med. Snacka om vana. En vana som blivit omedveten rakt igenom. Nu är jag ju jäkligt glad över att jag inte har en enda cigg hemma hos mig. Kunde ju bli jobbigt annars.

Visst har jag tänkt på det där med rökning idag, men inte sådär farligt ändå. Det mesta handlar om vilka vanor jag har haft. När jag rökt och reflekterat över det istället. Jag har känt lukten av cigg och insett att jag kommer inte att sakna skiten. Jag har sett andra stå ute i snö, slask och regn och sugit i sig skiten och är mest glad över att det inte är jag. Nu måste jag bara bearbeta det omedvetna beteendet för att det ska gå så som jag vill.

Idag har jag haft tristess, valt tapeter och lyssnat på psykologiföreläsning om Freud. Jag har handlat och packat ryggsäck för att tillbringa ett par dagar och nätter i exil hemifrån. När jag väl kom hit insåg jag ju att jag glömt ett och annat hemma så det blev så att jag får låna hennes rosa (!) mjukisbyxor. En syn det med kan ni tro. Det enda jag kan hoppas på är att djuren låter mig sova imorgon. Rockern har jag tydligen uppfostrat väl och fått henne foglig så hon kommer ju respektera det där med sovtider. Men det finns ju andra som glömmer bort sånt där. Typ dem som rumstrerar om hemma hos mig just nu. Men snart... snart... är det klart.

Nu blir det att umgås mer igen. Djuret har vart ute och kissat. Sen har det lovats chokladpudding också. Natten är ju bara barnet. Ledig idag... jobb imorgon. Trött nu... trött imorgon.

Kommentarer
Postat av: Rockern

ATT jag är väluppfostrad ja! Jag är som en idealsambo vid det här laget! :D

Postat av: ~Sol~

Jag tror att du klarar att sluta röka. =)

2009-01-23 @ 14:56:47
URL: http://vonnes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback