hål i väggen

Jag har hål i väggen.

Dagen har resulterat i följande; jag har haft en massa karlar springades fram och tillbaka i min hall och spekulerat tittat och mätt med fuktmätare var problemet ligger. För problemet finns inte i min vägg utan i hallgolvet. Ja, ni läste rätt. Hallgolvet. Vem fan tyckte att det var en bra idé att lägga in rör i hallgolv? Bara undrar.

Dick berättade att husen byggdes efter kriget så det måste ju vara nån krigsskadad jävel som ritat huset jag bor i. Sen fick jag ju veta att ingen vet hur det ser ut i väggar och golv eftersom ritningarna över hur allt ligger finns inte längre. Så det här kan ju bli hur intressant sm helst. Plus att de imorgon kommer att komma med en kamera så de kan kolla i rören hur de går under hallgolvet. Värsta hjärtkirurgin ju. De kommer ju att få problem eftersom de först pratade om att fixa det genom att plocka bort toastolen. Men efter det gjordes ett hål från väggen ner i golvet för att se hur förgreningar och sånt går så visar det sig att den inte ens går in i badrummet. Plus att ett rör helt plötsligt blev till en stor och tre mindre. Och ingen vet vart dem går. Finns ju ingen logisk anledning att lägga det så. De som gjort jobbet måste ju ha knarkat eller nåt.

Nu har jag inte haft karlar rännandes hos mig på ett par timmar och jag har pratat med Pojken en stund och berättat om läget här. Han undrade lite samma sak som jag och alla andra; vem lägger rör i hallgolv? Och vart går den? Jaja. Inte så mycket att göra åt helt enkelt. Jag lär ju få mig en överraskning när jag kommer hem igen. Just nu är jag mest glad över att jag inte har djur. Det hade ställt till det en aning.

Och jag har redan nu konstaterat att inplastning skyddar bohaget från det värsta dammet, men inte all damm. Inneskor går jag ju med redan nu om jag ska gå mellan rummen. Så efter att de lekt färdigt i min hall så blir det storstädning. Suck. Hatar industridamm. Den sätter sig ju överallt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback