"inget att göra åt"

Alltså. Ursäkta. Det är en klämdag idag. På klämdagar brukar väl man inte jobba? Eller? Alltså, jag menar dem där som jobbar vanliga dödligas tider och veckor. De brukar väl ta en klämdag såhär när det är en röd dag imorgon? Eller har jag helt fel? Är jag ute och cyklar? Bara undrar.

Orsaken till min undran är att jag borde sova gott just nu. Just nu borde jag ligga under täcket och sova bort dagen tillsammans med min Pojke (innan han skulle ha åkte hem). Nu är det ju inte så, som ni märker. Annars skulle jag ju inte sitta här och skriva just nu.

Orsaken till att jag sitter uppe nu och precis fått sms från Pojken att han kommit hem okej, är att snickarna kom och jobbade i lägenheten ovanför. De började klockan 8:15. Nu vet jag ju att det ska bli total renovering där uppe, men hallå? Klämdag. Samtidigt som företaget i fråga vet hur jag har det, i och med att de ska börja hos mig på onsdag. Ja, till mig ska de komma på onsdagmorgon, med hänsyn till att jag jobbar vakna nätter. Tydligen skiter de i det faktum när det gäller lägenheten ovanför. Att det är lyhört har jag ju redan avhandlat här mer än en gång. Försökte ju med konststycket att somna om, och det hade ju gått om de inte hade dragit igång vinkelsågen klockan nio. Dunsandet och hamrande var ju inte så ovanliga ljud när jag hade en granne ovanför.

Så jag ringde hyresvärden. Svaret blev; "Inget att göra åt". Jaså? Det säger ni. Tror ni verkligen att jag låter det här bero? Bara låta det ske? Bara låta saker och ting gå utan att jag gör nåt åt det. Jag har en vaken natt framför mig. Jag har sovit i fyra timmar. Halva dagen har inte ens gått. "Inget att göra åt". Skit på er. Och sen det att den jag pratade med tyckte att det var en bra idé att försöka hitta någon annanstans att sova när jag ska jobba natten om jag blir störd. Ehhh? Vad hände med lånelägenheten de snackade om? Vad hände med att visa hänsyn? Att ta mina jobbtider i åtanke när det är såhär? Men varför, varför blir jag inte förvånad. De är ju inte dem som jobbar vakna nätter med tretton timmars pass. Och som hon så fint påpekade; att imorgon är det ju en röd dag, då får jag ju sova ifred. Ja, imorgon ja! Det är imorgon det. Klen tröst idag. Klen tröst i natt.

Så jag ska göra som de säger. Sova någon annanstans. Notera varje minut och skicka sen in det och kräva hyresavdrag för de dagar jag inte kan sova hemma. Eller vistas hemma för den delen. För som dagt, de ska ju börja med min lägenhet på onsdag. Vattenskadan är i väggen i hallen i anslutning till toaletten. Kan ju bli så att jag kommer att ha hål in  vardagsrum om det vill sig illa. Eller att de blir tvugna att bila upp badrummet i allafall. Så jag börjar med anteckningarna idag. Att jag blev störd. Jag skiter fullständigt i att de säger att det är inget att göra åt det. Finns massor.

Jag är på krigsstigen. "Inget att göra åt"?!?! Kyss mig i arslet.

Kommentarer
Postat av: Helena

Fy fan va drygt. Jag vart oxå väckt i morse. Dock inte av folk som jobbar, utan av katten, som kraffsade satan i lådan. Kraffsa kraffsa bajsa bajsa kraffsa kraffsa. O kraffsa lite till. O lite till. Hahaha. Så jäkla drygt. Men han såg så nöjd ut när jag gick upp, typ, titta mamma vilken stor bajskorv jag klämde ut. Haha då kan man ju inte blir sur :) För bajsa gör vi ju alla ;) Godmorgon förresten... skålar med kaffemugg KRAM

Postat av: hRaven

Helena: Alltså, jag skulle ju inte vara så jäkla grinig av att bli väckt om det hade vart en dag då jag är ledig, men nu ska jag ju jobba natten. Kommer ju bli så jäkla drygt att sitta uppe när man inte fått sova ordentligt. Det enda jag kan hoppas på att det blir en lugn kväll så jag inte är helt slut innan natten ens börjar.

Och jag skulle ju föredra att bli väckt av en katt, då är det bara att somna om sen. Men nu är det ju inte så... ska försöka mig på mikrosömn när det blir tyst en stund. För annars kommer det här inte att gå.

2009-01-05 @ 12:36:34
Postat av: Bert

När har du tänkt att de ska renovera då? På natten när DU är på jobbet och större delen av befolkningen sover? Haha... patetiskt.

2009-01-05 @ 13:50:15
Postat av: hRaven

Bert: När de säger att de ska komma kanske? Som planerat kanske? För "efter helgerna" är inte på en klämdag! morrar

2009-01-05 @ 16:14:12
Postat av: Rockern

-Stirrar-

You go girl..

Anonyma idiotjävlar ska dö..

2009-01-05 @ 16:20:46
URL: http://therockeranna.blogspot.com/
Postat av: hRaven

Rockern: ler Eller hur? Blir ju trött för mindre... suck

2009-01-05 @ 16:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback