inkompetenta idioter!!!

Varför? Varför blir jag liksom inte ens förvånad? Det enda jag kan göra just nu är att bli förbannad. Jag är sådär arg så at jag bara kokar! Och när jag hamnar i det här stadiet så ska man hålla sig undan från mig.

Allt var väl frid och fröjd tills jag skulle försöka mig på det där med sova idag. Att gubbarna under morgonen plockade ihop mitt badrum vilket gjorde att jag fick vänta med att gå och lägga mig gör faktiskt inte så mycket.. det innebar ju att de skulle vara klara ju. Sååå, äntligen färdigt. Resultatet ser ni här:


Så långt så bra. Okej, att jag kommer att få gubbar springandes i hallen under början av nästa vecka, för att lägga golv (tapetseringen är de klara med). Det kan jag ju ta, bara jag liksom kan bajsa hemma. Sen säger han också innan han går; vi är klara för idag, så vi kommer inte och stör dig mer idag. Tack. Och god natt. Trodde jag. Kockan 12.30 börjar de nämligen borra precis under mitt sovrum. De är ju inte klara nere hos kärringen under. Jahaja... tack för den. De två under hade ju ingen aning om att jag ligger och försöker sova ovanför dem. Ingen hade ju meddelat dem om vad som sagts på förmiddagen hos mig. "Vi kommer inte å stör nå mer idag". Jo tjena. Jag ångade ner där, yrvaken och frågade väldigt irriterat om hur länge de faktiskt ska jobba idag. Två stycken förvånade ansikten svarar att de ska ju bli klart idag. Ehhh? Någon idiot glömde informera mig om det kan jag ju säga. Så jag krävde få veta när de skulle sluta för dagen. Den äldre säger till slut: fyra. Varpå jag ger dem tummen upp och säger; "Bra, då vet jag det och tack", och vänder dem ryggen och går iväg. De lär ju undra vad det är för halvpsykotisk kärring som kommer instormandes sådär. Så nu sitter jag här och lyssar hur de fixar och donar under mig. Hade jag vetat att de ska hålla på hade jag ju kunnat ta det. Men nä. Idioter.

På vägen upp till min lägenhet kommer ärkegubbhelvetet och säger: "ja, det här blev ju inge bra". Nej, sa jag. Och gick in och visade vad det var han inte riktigt fattade vad som var felet. Så kära vänner... njut av bilden ovan för den kommer att vara ett minne blott på måndag. De har nämligen gjutit fel!!! Jag har pöl av vatten på golvet! Inkompetenta idiotjävlar! Borde jag bli förvånad? Nej, säger jag. Så nu, idag, efter att ha lugnat ner mig lite grann så ska jag lyfta på luren och ringa och kolla vad jag har för rättigheter gällande en del saker. Hyresreducering säger ni? Jag ska fan kräva en hel månadshyra för i helvete. Tro inget annat. Det är ju inte bara att jag är utan badrum i två veckor, och nu blir det en vecka till. Sen är det ju städningen också. Jag kan ta mycket, men till slut får jag ju nog jag med. Och speciellt när det blir såhär. Inkompetenta idioter! *morrar*

Kan ju meddela att ärkegubbhelvetet såg nog hur förbannad jag var efter att ha vart nere och skällt på gubbarna under mig, så han backade ner för trappen på väg ut. Vågade inte vända mig ryggen. Innan det så mumlade han om att jag kanske skulle ha tagit den där lägenheten som det pratades om och min blick måste ha svartnat där framför honom. Han mumlade sen nåt om att han vet ju inte hur de ser ut dem där lånelägenheterna, så jag sa enkelt; De erbjöd mig en tom lägenhet och att flytta dit min säng. Jag sa också varför jag inte ville ha det så. Att jag är ledig fler nätter i månaden än jag jobbar. Han förstod varför jag inte ville bo så. Jag sa också att jag jobbar med aktiva missbrukare vilket gör att jag vill inte känna mig som att jag lever i en kvart också. Han nickade bara. Och började backa ut ur lägenheten. Sakta. Jag kanske var hårdare än jag behövde. Jag kanske fick honom att känna sig i vägen. Bra. Jag är trött. Och när jag är trött så blir det lätt såhär.

Och ja, jag skulle ha blivit såhär arg även om jag hade suttit och sugit i mig en hel ask cigg samtidigt.
Inkompetenta idioter!!! Och så undrar ni varför jag målar fan på väggen ibland. *himlarmedögonen*

Kommentarer
Postat av: Rockern

Det är helt fantastiskt! Helt!! Tack för varningen via tel. :D

Men men, välkommen hit igen då!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback