inplastad

Jag har varit uppe ett tag nu. När klockan ringde i morse så undrade jag vad det var som lät. Till slut kopplade hjärnan till vad det var som lät och jag slog upp mina gråblå. Mörkret mötte min blick och ringandet fortsatte tills jag tryckte på snoozeknappen och blundade igen. Tio minuter senare började ringandet igen och så fortsatte proceduren med snoozeknappen några gånger till. Jag visste ju varför klockan ringde. Igår la jag mig halv åtta. Då gav jag upp och lät tröttheten segra. Slocknade som en klubbad säl. Vet inte ens om jag hann lägga mig till rätta innan hjärnan la av. Har inget minne av det i alla fall. Sen sov jag utan avbrott tills klockan ringde nästan tio timmar senare. Ändå är jag trött som en gnu idag. Jag skulle ju upp tidigt för att hinna duscha innan Dick skulle komma. (Och för er som undrar hur Dick ser ut. Namnet är missvisande. Han är en medelålders man. Inget att vila ögonen på helt enkelt. Så nu slipper ni undra.)


Kaffebryggaren laddades och så en snabb dusch och så kom Dick med en drös med karlar i släptåg. Kom med orden "god morgon" och jag undrade vad det var så gott med den? Ja, jag brukar ifrågasätta såna kommentarer från folk som vet vad som väntar. Vad är så jäkla gott med den här morgonen? För det första så ska jag inte vara vaken nu. För det andra så får jag hål i väggen. Nåja. Efter analyser och prat om vad som skulle göras. Och så det där om vad som kanske kommer att komma göras beroende på hur det ser ut i väggen. Om jag får extra öppning till vardagsrummet eller ej. Svaret finns i väggen helt enkelt.


Nu sitter jag tvångsförvisad i mitt vardagsrum. Jag är inplastad med hörlurar kopplade till datorn. Lyssnar på musik och ändå hör jag mullret från bilningen. Svårt att koppla bort oljudet, men det är ju snart över. Förhoppningsvis. Beror ju på hur mycket de ska få bort. Försöker tänka positiva tankar. Men det är svårt just nu. Törnbloms En härlig bok säger idag: "Att välja tacksamhet handlar om att välja inställning och förhållningssätt till det vi har och är i livet. Vad kan du göra för att visa din tacksamhet idag?" Betyder det att jag egentligen ska sitta och vara tacksam för att jag får hål i väggen idag? Nja, kanske det. Det kunde ju vara värre. För jag vet ju att hade det inte upptäckts nu så skulle jag sitta här utan badrum, hål i väggen som skulle gå igenom till vardagsrummet och golv vara uppbrutna. Så jag ska väl vara tacksam för att det "bara" är hallväggen det handlar om just nu. Klen tröst mitt i mullret. Handlar om inställning.


Dem där timmarna hade ju lätt blivit fler om det inte hade vart för att klockan imorse. Hade fått ett sms igår kväll från Rockern om att utsocknes kattan kommit tillbaka. Yey! Lättnaden är enorm. Mer för Rockern än för någon annan. Den enda som kanske inte är så glad över att hon är tillbaka är lilla Tjej. Men hon överlever skulle jag tro *ler*. Man kan ju bara undra vilka äventyr hon hade hunnit med under natten. Man kan man ju bara spekulera kring det. Synd att man inte kan prata med djur.

Kommentarer
Postat av: Rockern

-Whats so good about getting a hole in the wall- :D

Jaa, katta är trött och hungrig, jag tycker hon ser mager ut.. Måste nog mata den med nåt.. Haha.



Gomorron! :P

Postat av: ~Sol~

Djuren kanske tycker det är rätt skönt att slippa prata med oss....? S

2009-01-08 @ 17:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback