kväller

Synd att jag inte hade med mig Törnbloms "En härlig bok" med mig eftersom dagens budskap lyder; Försök att under dagen stänga av det som stör och släpp in det som stimulerar dig istället. Vad vill du bli stimulerad av idag? Då kanske jag hade haft en annan inställning till hela dagen jag hade framför mig. Jag kanske inte hade målat fan så stor på väggen som jag gjorde innan jag åkte från exillyan. Men å andra sidan så var just den fan ganska befogad.

Jag överlevde morgonen även om jag undrade många gånger hur jag orkar ens bry mig. Varför jag ens blir förvånad över en del saker. Jag borde ju ha lärt mig vid det här laget att jag inte borde förvänta mig mer än det som redan är. Men nu har jag fått nog helt enkelt. Och efter att ha pratat med en del folk efter det så får jag samma fråga från flera håll som inte har någon som helst relation till varandra. Och jag vet att alla dem har rätt. Jag vet det. Det är ju det som är felet.

Eftermiddagen blev att jag tog mig iväg på det där fikat jag nämnde tidigare. Blev att jag fick full inblick i vad den där tjänsten jag fick frågan om i fredags egentligen innebär. Vad det är hon gör rent konkret. Och sen blev det att prata med chefen för stället och hon ställde frågor och talade om vad som förväntas av den som får jobbet och så vidare. Sen att tjänsten kommer att komma ut senast nästa vecka och att det är ju bara att söka den. Nu blir det ju inte så att hon kommer göra första sållningen så vi får väl se om de anser att jag är lämplig. Jag hoppas bara att hon har tillräckligt mycket att säga till om i det där ändå. Just nu vill jag verkligen ha den tjänsten. Eftermiddagens fikastund gav mig lite hopp ändå. I och med att de vet vem jag är, vad jag gjort (både privat och professionellt) och hur jag är så finns det ju möjligheten. Speciellt med tanke på vad som sas och så. Håll tummarna för mig är ni snälla?

Så, nu är det kväll och jag sitter hemma i min egen soffa och kan meddela er att jobbet i badrummet verkar arta sig till det bättre i allafall. De har till exempel kommit med nya cementen som ska ner i håligheterna i mitt golv. Visserligen så har de gjort hålet i hallen större så jag har typ en bro till vardagsrummet, men det artar sig. Man ska vara glad för det lilla. Och jag ska inte låta det där störa mig nu. Jag ska ta och plugga lite istället. Drömma om en annan verklighet. Jag ska låta mig våga hoppas på framtiden.

Men nu ska jag gasella iväg till dass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback