lauantai

Ibland så kommer jag mig själv på att finskan är ett roligt språk. För vilket annat språk har annars såna stavningar på ord som är så enkla att säga. Ja, enkla för oss finnar alltså. Det står nämligen lördag på finska som dagens rubrik. Jag vet ju att det engelska ordet för lördag kommer från saturnus dag, och den svenska som lögardagen, men den finska... nä, fråga mig inget jag inte kan ge svar på. Kanske ska ta reda på det där av nån som är bättre vetande. Eller nån av er kanske vet?

Lördag idag har vi ju konstaterat. Gjorde ett försök till att logga in och skriva här tidigare men då ville inte sidan alls leka med mig. Gör ett nytt försök. Det var ju inget livsviktigt jag hade att yttra då heller, bara ett sätt att få bort det där som snurrar i skallen emellanåt. Det där som man måste få ner så slutar man tänka på saken. Som det där att jag gnisslade tydligen tänder här natten till fredag. Sån där riktig stenkross från helvetet så att jag till och med väckte Pojken. Och han är inte lätt väckt ska ni veta. Sover han så sover han. Och skulle han vakna till eller bli väckt så somnar han om ganska snart. En egenskap som jag avundas honom för. Tydligen hade jag kommit i fas, då jag inatt sovit utan stenkross i käften eller annat som störde. Pojken har ju en lugnande effekt på mig. Vi pratar och allt det som hör till, samtidigt som han inte ger sig heller. Han vill ju förstå. Enerverande emellanåt, men väldigt bra i slutändan.

Brorsan ringde igår och undrade om jag jobbade under helgen. Talade om att jag var ledig och uppe hos Pojken, då han undrade om han fick sova hos mig ändå. Jo, men att jag inte har nå dass sa jag då. Det brydde han sig inte direkt om. Bara han fick någonstans att sova. Visst, gör som du vill. Pratade med honom idag och frågade hur långt de kommit och han talade om att badrummet har de cementerat och att jag har en toastol där inne. Okej? Men det kommer med en lapp som säger att den kan användas så länge man inte sitter ner. Ehhh? Okej? Alltså är den inte fastsatt i golvet. Så jäkla mycket karltänk. Tjejer pissar inte stående! Idioti! Men jag ska väl vara glad ändå... de börjar ju arta sig. Sen får vi se hur länge dröjer innan de fixar resten också. Lappen hade också tid för när de kommer på måndagmorgon också. Bra att veta.

Men nu ska jag inte tänka mer på måndag redan nu. Resulterar väl i att jag har stenkross i käften inatt också om jag börjar tänka på saker som jag inte har nån som helst kontroll över. Pojken försöker få mig att bli bättre på det där. Att släppa på saker jag inte kan göra nåt åt. Att mitt kontrollbehov är för mycket ibland. Ändå har jag blivit bättre på det där också. Men mycket jobb återstår. Sluta tänka på saker säger han. Lätt för honom att säga. Men jag försöker ju. Små framsteg är ändock framsteg.

Lördagkväll här uppe. Ska iväg och handla gott till kvällen. Jag får bestämma vad det ska bli för mat och så. Snällt va? ;)

Kommentarer
Postat av: Rockern

Hahahahahhaha! "så länge man inte sitter ner" :D

DET är humor!

Postat av: Helena

Men ..har inte din brorsa en egen lägenhet o sova i? Hmm? :)



Hoppas dom blir klara med din lya snart. Kram

2009-01-18 @ 17:30:19
URL: http://helenasvirrvarr.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback