nomadliv

Så, helgens sista dag och nomadlivet är inne på sin tredje dag. Egentligen fjärde om man räknar med att jag faktiskt inte sov hemma i torsdags heller. Lite glömsk är jag tydligen eftersom jag efter att ha vart hemma en snabb vända på morgonen glömde ta med mig ombyte. Men hey, man kan faktiskt inte komma ihåg allt! Speciellt när man är sådär trött som bara jag kan vara ibland. Hjärnan går liksom in i en annan fas. Då är ju inte direkt rena kläder prio 1, utan det kommer efter att man sovit en stund och sen kommer på vad det var jag skulle gjort hemma egentligen.

Idag tyckte hjärnan att det var färdigsovet klockan tre. Men ibland är det inte sådär värst mycket att göra åt saken mer än att förbanna månen och sen kliva upp. Idag kopplade jag in datorn i exillyan och sen har det varit telefonsamtal tills nu. Saknar Pojken och så har jag väl lovat bort mig imorgon och vara "barnvakt". Så det kan gå. Men det blir väl bra det här skulle jag tro, till slut. Även om det finns så många fel i dagens situation att jag inte ens orkat tänka klart. För många fel i sig självt att skulle jag ens försöka förklara så skulle jag misslyckas. Jag har svårt att förstå och acceptera läget. Hur skulle jag då få er att förstå? Därför låter jag helt enkelt bli. Just nu i allafall. Kan ju vara så att orden kommer av sig självt nån dag, men idag skulle jag bara göra er förvirrade. Räcker ju att jag är det.

Ännu en vaken natt framför mig och jag ska ut i blåsten. Det enda jag kan göra är att hoppas bara att natten blir lugn. Men först hem en sväng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback