sitter uppe med en massa djur

Sitter i Rockerns soffa och tittar på spökerier på TV. Fröken ifråga har själv gått och lagt sig och läser för tillfället, tror jag i allafall. Har sällskap av några djur som kretsar runt och har sig. Måste ju ha koll på gästen eftersom matte inte gör det åt dem. Idag har vi ätit och druckit gott och vart mätt massor. Och ändå måste jag till affären imorgon igen eftersom jag glömde inhandla mat till jobbet imorgonkväll. Dumt va? Men man kan ju inte komma ihåg allt ju. Hade nog hjärnan nån annanstans tror jag.

Jag har tittat på programserien Most Haunted som de visar på 4+ såhär dags om nätterna och blir lika förundrad varje gång. Att de nu jagar efter bevis på spökerier men när de sen släcker ner så håller de på och skriker sig hesa och skiter ner sig för minsta lilla ljud. Program efter program så ränner de runt i england och spanar in spökhus, både kända och okända. Platser som jag själv faktiskt skulle kunna tänka mig åka och titta på. Men efter att ha sett serien i några år nu så vet jag faktiskt om jag skulle kunna se platserna objektivt efter att ha sett hur filmteamet betett sig på stället ifråga.

Under kvällen har vi suttit och pratat om saker igen. Har ju en tendens att göra det. Det mest uppenbara kom på tal, men även andra mer eller mindre viktiga saker. Hon har flyttat runt på möbler och jag finner det lite faschinerande att hon går runt och plockar och donar på samma ställe långt efter att saken kommit på plats. Sådär med huvudet på sned och fingertoppskänsla. Sådär som man kan se konstnärer göra när de målar och ska sen sätta dit det sista penseldragen. Jag vet ju hur det där med att bo:a in sig fungerar. Jag var likadan förr. Innan jag flyttade in i alldeles för liten lägenhet med alldeles för mycket prylar att det där med att möblera om blev projekt. Så jag kan väl se de där åren i den lägenheten av-bo:ade mig. Nackdelen är ju då att jag idag däremot skulle gärna se till att en del av mina saker skulle hitta nya hem istället. Ganska så trött på saker som jag egentligen vill ha. Fel för mig just nu. Och känner jag att saker är fel för mig så gör jag mig av med dem på ett eller annat sätt. Varför omge mig med saker som inte får en att må bra längre? De gjorde ju det en gång i tiden, men inte nu längre. Då ska man väl inte ha dem kvar?

Mitt i natten igen. Inte så mycket att se på på TV, så det blir att zappa ett tag till innan jag kommer att ge upp för den här natten också. Blev inte så mycket läsande idag. Livet kom emellan som sagt.

Kom också på att det nu är mer än en vecka sen som jag fimpade min sista cigg. Minns ju exakt vad jag tänkte när jag stog där med ciggen i handen och såg hur glöden sakta åt upp tobaken och nådde filtret snabbare än jag var redo för. Då,var jag inte direkt jätteövertygad om att det där med att fimpa skulle funka så bra som det faktiskt gjort. Vad fort veckan gick ändå. Nog har jag haft tillfällen som jag vart sugen på "en cigg till", men jag har stått på mig. Suget har ju gått över och jag har vägrat ge efter för nikotinmonstret. En dag i taget. Och jag kan ännu en natt säga att jag är rökfri idag.

Kommentarer
Postat av: ~Sol~

Bra gjort att lyckas fimpa så där. =D

Jag tycker serier som de där förstör eftersom de, liksom de flesta tv-produktioner känns fabricerade och mindre seriösa. Detta förstärks av att jag en gång såg en dokumentär om sådana program och det då avslöjades hur många omtagningar det faktiskt var innan det såg ok ut för tv. OK, nu är jag inte helt löjligt naiv, men jag ser liksom inte poängen med att visa spökerier eller vad det nu ska handla om ifall man måste ta om allt flera gånger för att få en illusion om att det inträffar något ovanligt. =(

Postat av: hRaven

Sol: Jag har sett såna "bakom scenerna" program också och det tar verkligen udden av allt som faktiskt var intressant. Men en del nätter finns det inget annat sällskap än just dem där skitserierna. Bättre det än inget, faktiskt. Sen får det vara taskiga omtagningar. Man ska bara komma ihåg att det inte är absoluta sanningar de kommer med.

2009-01-31 @ 04:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback