sovplanering

Jag befinner mig knappt bland de dödligas sfär just nu. Om ni undrar så är jag någonstans mitt i mellan två världar, men vad gör man inte för konsten? Eller studier? Eller för gubbara som kommer att invandera mitt hem igen om en stund.

Egentligen är det bra att jag är hemma nu när gubbarna kommer så jag kan fråga dem hur de tänkt sig att veckan kommer att se ut. Nu vet jag ju att veckodagarna är som de är, men vad de hade tänkt att göra under de timmar som de faktiskt ska jobba. Jag behöver liksom veta hur jag ska lägga upp sovplanerna. Om jag kan vara hemma och sova på dagarna eller om jag måste skaffa mig en sovplats någon annanstans. Jäkla drygt det här. Att behöva göra såhär, men det finns ju inga som helst alterativ heller. Kan ju inte direkt ens försöka mig på att sova när jag har gubbar störande ett par meter ifrån. Hade det vart som förrförra veckan så hade det inte vart några problem, då hade jag ju haft tillgång till en tom lägenhet, men nu. Suck.

Dags att göra sig iordning snart så det är gjort innan gubbarna kommer för den här dagen. Sen blir det att packa väskan och dra ut i stora vida världen under dagen. Drygt, men det är väl snart klart. Bara klinkers att lägga ut, montering av toalett och en hall att göra ett golv till. "bara och bara"... verkar som om jag kommer att få vara i exil även denna vecka.

Just nu hatar jag lite. Får jag det? Är det tillåtet? Vilken bra start på ny vecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback