Tjej-gos

Sitter hemma hos Rockern och är "barnvakt" just nu. Hon är på andra äventyr och jag får ta emot en massa Tjej-gos. Tillräckligt mycket för att vara täckt från topp till tå av gråvit hår. Men jag klagar inte. Har ju inga egna djur att gosa med så jag får passa på när tillfälle ges. Visserligen ringde jag på en annons som fanns i tidningen under helgen, men ingen svarade på angivna numret så jag antar att katterna gått åt. Synd. Hade vart trevligt att bli med katt igen. Även om jag just nu inte skulle kunna ha den/det hemma hos mig.

Jag gjorde det där samtalet imorse som planerat och det gick väl bra. Fick mera plast i lyan och allt det där, även om fanskapet nu ansåg att det inte blir så mycket damm av uppbilande av golv. Ursäkta? Vilken planet bor han på? Bara undrar. Men han gjorde mig till viljes. Nu får vi se hur mycket damm det blir till slut ändå. Det är ju inte dammet i sig som är det värsta utan det som dammet innehåller. Tänk er själv. Rör som rostat sönder som legat i golvet i ett halvt sekel. Det blir en del bajsdamm. Äckligt.

Nåja. I eftermiddags pratade jag med ägaren till exillyan och fick veta att han kommer hem en vecka tidigare än planerat. Jaha? Sådär typiskt. Så det blir att ragga sovplats nån annanstans under tiden som han är hemma. För inte sover jag där när han finns under samma tak. Finns redan för många fel i den här bilden att den behöver inga fler. Speciellt inte det. Nu vet jag ju att Rockern säkert ställer upp med sovplats om det är så. Hon håller ju med mig om att det är alltför många fel i den här bilden att det inte ens går att greppa. Men hey, det är ju inte för alltid. Hoppas jag. Sen har hon faktiskt lagt ut post-it lappar till mig som visar var jag kan ha mina saker. Omtänksamt så man nästan blir rörd.

Så. Måndagkväll. Sitter och är tokmätt. Täckt med katthår och Tjej-gos väntar. Fundilurar på studierna som börjar imorgon. Ska bli intressant. Även om det betyder att jag blir ex antal kronor fattigare också. Och så ska jag väl vara social när värdinnan kommer hem också. TV har en del bra saker att erbjuda idag. Blir en bra kväll det här. Även om jag just nu har ett badrum som ser ut att vara hämtad från ett u-land. (Bild kommer vid ett annat tillfälle.)


Kommentarer
Postat av: Rockern

Alltid välkommen hos oss, djuren bjuckar på kärlek, och jag på post-it-lappar! :D

Postat av: hRaven

Rockern: Tack.

2009-01-13 @ 18:26:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback