det är inte fredag...

Jag har varit inne på fredag idag. Jag var inne på att det var fredag igår och redan i tisdags. Det har på nåt sätt vart fredag hela veckan och jag kan inte skaka av mig den här känslan. Dagvill deluxe. Får hela tiden påminna mig om vad det är för dag. Och idag är det torsdag. Fortfarande. Idag är det inte lika jobbigt att vara inne på fredag som det var i tisdags. Och då ser jag ju inte direkt fram emot fredag den här veckan. Har ju helg den här veckan. Jobba-äta-sova hela långa helgen. Finns inte tid för annat.

Idag var jag uppe med tuppen och var inte alls pigg när de kom för att fixa lite mer här hemma. Tycker verkligen inte om att ha gubbar rännande hos mig hela dagarna. Pratade med Pojken om det där idag också, men han förstod nog inte mig just då. Att jag orkar inte med mer spring och stress. Att det här gör en tröttare än vad jag är redan. Att det är gör att jag inte har andningshål någonstans. För mina lediga dagar mitt i veckan är ju liksom min "helg". Då jag ska ta igen mig lite. Ladda batterierna och slappa. Nu går det ju int med gubbar som bara finns överallt och som inte kan ge mig ett rakt svar om när de ska komma, vilka tider som de tänkt sig och vad som ska göras när. Pojken förstår inte det där riktigt, och undrade om det där med att när jag är hos Rockern då. Alltså, inget illa menat mot Rockern (uppskattar det du gör som fan, men du fattar vad jag menar va?), men det är inte att vara ensam, ifred och vara för sig själv och ladda batterierna direkt, och jag var för trött och upprörd för att förklara det. Orkar liksom inte. Ensamtidsbehovet som jag faktiskt har när jag jobbar de tider jag faktiskt gör under monsterveckan. Men... jag måste nog få honom att förstå det där. Blev fel som fan och nu sitter jag tänker på det mest hela tiden. Jag tänker på hur jag är kort och tvär mot honom medan han bara vill väl och bryr sig mer än jag är redo för att ta emot. Jag är inte van vid att någon kan bry sig så mycket om mig som han gör. Blir så fel då. Jag har stora fel i min känslokarta. Fan.

Torsdag idag och tanken är väl att jag ska ta mig till andra sidan stan med ghettoskytteln ganska så snart. Hade väl tänkt att mellanlanda på stan och så, mest för att handla lite saker. Saker som jag egentligen inte har råd med just nu, men ska göra i allafall. En del saker måste man ta sig råd med för sinnesros skulle. För själens skull. Saker som man gör för att orka med skiten runt omkring.

Jo. Jag har pratat med facket idag. Hon tyckte det lät illa och gav mig en radda med namn att ringa till och se vad som kan göras. Först tyckte hon att det är nåt jag ska ta upp med chefen. Hmmm, det går ju inte när det är hon som är problemet. Skyddsombudet var på tjänsteresa och återkommer imorgon. Så det får jag ta itu med det då. En dag till spelar väl då ingen roll?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback