det artar sig?

Det är förmiddag i byggdammets land. God morgon på er kära läsare. Eller inte. Jag borde verkligen fortfarande ligga kvar i sängen och nanna fortfarande, men neeeej... jag får ju gubbar till frukost varje dag numera. Och ingen av dem är värt att tittas på heller. Varför skulle jag annars kalla dem för gubbar? Dööh.

Idag har jag i allafall fått veta att badrummet kommer att göras klar först och så som det ser ut nu så kommer det att stå klart till helgen, Yey! Men jag tror inte på det förrän jag ser det. Efter att ha pratat med huvudgubben efter att ha sett golvprovbitarna i köket att jag nu kommer även att få nytapetserat i och med att den där vidrigt gula tapeten jag har nu inte finns längre, och jag har ingen rulle kvar heller som de kan ta av. Nej, vad synd... (OBS! ironi.) De låter ju en ligga kvar i lägenheterna, men jag har ingen. Nu skulle jag ju kunnat vara sådär fräck och sagt så oavsett eftersom de nu är så gräsliga. Men nu har jag ju vittne på att det inte finns. Fick ju be om hjälp att nå upp dit de lagt rullarna. De där tapetproverna kommer att dyka upp under dagen. Yey! Känns ganska bra ändå, trots att jag inte har badrum än och kommer att förbanna dem till världens ände innan det här är klart, men ändå. Det kommer ju nåt positivt ur det här också till slut. Måste bara komma underfund med vad jag vill ha för färg i hallen. I och med att jag kommer att välja mörkt golv, för det där med ljus hallgolv har jag aldrig fattat *himlarmedögonen*, så borde det ju bli något ljusare väggar. Kan ju inte direkt ha herr Murr i hallen. Har ju inga fönster där så. Jag ska väl se vad jag har för tapeter att välja mellan innan jag tänker på det där. Men golvet blir mörkt oavsett.

Nu i eftermiddag kommer jag att sitta på föreläsning och lyssna på nån som ska prata om Freud. Förhoppningvis så är det en bra föreläsare, för annars kommer jag ju att somna på plats. Jag är inget större fan av pappa Freud om ni nu skulle ha undrat över den biten. Det är det enda som jag kommer att ha svårt med under den här kursen, och det säger ju en hel del. Det är ju psykologi jag läser. Men efter att ha betat av han nu så slipper jag ju honom sen. Att det sen refereras till han titt som tätt sen bryr jag mig inte om, bara jag slipper läsa om just honom och hans teorier. Tar det där med varför en annan gång. Typ efter föreläsningen eller en annan dag när jag är trött på att höra och läsa om gubbhelvetet. 

Ikväll blir det att åka till andra sidan stan och tillbringa natten där, och eventuellt ett par dar också. (... bara så att du vet det Rockern. Håll reda på dagarna så blir det bra *ler*. Det är ju jag som ska vara förvirrad, inte du.) Gubbarna som springer här kommer att störa mig så pass mycket att det där med att sova hemma kommer det inte att bli tal om. Sen blir det att ta bort vibrationen på telefonen också. Här ska sovas. Men först ska jag ta mig igenom den här förmiddagen.

Tröttheten kryper sig på igen.

Kommentarer
Postat av: Rockern

Bara jag får min potatis så är jag nöjd! :D

Postat av: ~Sol~

Va? Är inte pappa Freud intressant och någon man alltid har med sig? ;) Nej, det är nog inte mycket bevänt med den gubben, inte. Förstår att det känns träligt. Men som du säger, tar man honom först är det sen bara att lägga honom bakom sig. =)

2009-01-23 @ 14:58:32
URL: http://vonnes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback