sjunde januari

~ Tröttmössan är på idag. Visserligen inte sådär farligt som jag trodde det skulle vara, men det här räcker gott och väl. Sitter fortfarande vaken efter att ha kommit hem i morse. Hade inga arbetsklädda karlar som väntade på mig. Det kom inga arbetsklädda karlar alls idag. Blivit lite fel i beställningen fick jag införmerat för mig vid halv tio. Fick veta att "de" blev till en han som heter Dick och han dyker upp tidigt imorgon bitti. Jaha? Och dem ovanför då? De dök inte heller upp. Pissråttor. Jag som hade sett till att ha lite att göra när de skulle knacka hål i väggen hos mig.

~ Nu (ett ex antal timmar senare) så är jag klar med tvätten, jag har diskat och flyttat runt på grejer så det inte ser ut som lagerlokal här hemma. Eller hela havet stormar. Jag som nyss fick iordning på allt. Suck. Nu får jag snällt se bokhyllor stå på de mest skumma ställen, men det är inte det värsta. Det är ekot som finns hos mig nu. Ett eko som jag möblerat bort med just hyllor och mattor. Nu ser hallen mer ut som sjukhuskorridor som ekar nåt djävulskt. Så framöver ska jag alltså inte prata så ljudet kanske skulle nå ut i hallen eller göra andra ljud heller för den delen. Jag tycker inte om eko. För eko tyder ju på att det är tomt. Och jag tycker inte om tomhet. Jag tycker inte om att bli påmind om det heller. Så jag får bli tysta gråa musen här hemma. Tröttsamt.

~ Inatt ringde jag upp Rockern och pratade lite. Tråkiga nyheter. Hennes utsocknes katta har fått för sig att utforska stora vida världen. Jag hoppas bara att hon kommer till rätta och hittar hem igen. Nog för att hon nu har en massa skinn på näsan och en massa klor att försvara sig med, men hon ska inte vara där ute i kylan. (Håller tummarna och hoppas på det bästa *kram*). Samtidigt som jag fått frågan som hastigast av en kollega om jag var intresserad av att ta emot en katt.  Vill ju bli med katt igen, men vette fan om nu är rätt tillfälle. Men å andra sidan när är det då? En del saker händer bara och kommer i ens väg. Frågan är då, ska jag ta vara på tillfället och tacka ja... eller vänta. Ödet ni vet. Kanske är det meningen att jag ska ha just denna? Ibland vill jag ha facit. Just nu skulle jag vilja ha facit till båda kattorna. Så jag, Rockern och kollegan visste vad som väntar. Så konstigt det kan bli.

~ Nu ska jag väl försöka mig på konststycket och sitta vaken så länge jag orkar. Ska ju upp med tuppen imorgon och så får vi se om Dick dyker upp. Kan ju vara glad över att jag hunnit konstatera att det inte kommer någonting sevärt på TV ikväll. Eller sånt där som inte gör så mycket om jag missar. Eller nåt sånt. Eller ja... jag vet inte. Börjar bli segt i kolan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback