090326

Ingen rubrik. Bara ett konstaterande av datum. Det är en torsdag. Torsdag eftermiddag. Valde att sjukanmäla mig för blaha krämpor igår. Klarade inte av ens tanken att gå dit. Jag har kunnat tränga undan känslan förr. Svalt bort klumpen i halsen. Ångesten vann. Jag har kapitulerat. Viftar med vita flaggan och hoppas på en mild behandling. Jag misstänker att den kommer att vara allt annat än just det.

Inom en timme ska jag sitta hos psykdoktorn och undra över livets mening lite. Undra över min plats i verkligheten. Var finns jag mitt i allt det här? Känna efter och ge ord till kaoset inom mig. Ord jag verkar sakna just nu. "Du är här"-pricken studsar runt på känslokartan i en fart jag inte riktigt kan hänga med i. Det blinkar hejvilt på känslokartans olika punkter just nu.

Jag har gått vilse i känslolandet och jag har varken karta eller kompass. Jag kan bara hoppas på att få en bra vägvisare genom kaoset. Om några timmar vet jag om jag fortfarande trevar i mörkret.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kram

Hoppas att det gick bra idag..

kram igen

2009-03-26 @ 19:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback