Arenan igår

Volbeat
Volbeat
Volbeat

Det var nästan lika varmt som på Debaser i december.
Det var nästan lika trångt som på Debaser i vintras.
Bara nästan.
Däremot var det större, mycket större och med det en massa skrikande människor som inte fattade skillnaden mellan soundcheck och spelningen.

Alltså, jag har inget emot att gå på spelningar, bara se på förra veckans händelser, men när människor som inte brukar gå på spelningar/konserter går så har jag egentligen mest lust att stanna hemma. Suck. Nu hittade vi en hörna där vi fick stå relativt ostörda och oskuffade i. Relativt skrev jag faktiskt.

Kvällen började med att hämta upp Rockern. Sen bila till stormetropolen Stockholm och stå stilla i rusningstrafiken på Essingeleden. Sen letande efter parkering innan vi kunde ta oss till Fryshuset och sen börja köa för att komma in. För att sen se på ett kasst förband. Men under tiden roade vi oss med att titta på folk. Folk som blev väldigt onyktra på folköl som de faktiskt säljer på Klubben/Arenan. Träffade de mest udda folk för att vara på en Volbeat-spelning. Hade vi stött på samma människor förra veckan hade vi nog inte ens reflekterat över det, men igår var liksom fel scen. Nåja.

Nu var ju Volbeat i sitt esse igår också. De hade lagt till en två (?) låtar till på playlist sen i december och mellansnacket var annorlunda. Men bra var dem... igen.

Jag hoppas att Rockern hade det roligt under kvällen i allafall. Liksom lite av huvudsaken. Det var ju för hennes skull som vi åkte. Det var hennes kväll. Sista kvällen som 29 åring. (Hoppas du får en bra födelsedag idag!! Grattis på födelsedagen!!!)

Kommentarer
Postat av: Rockern

Tack gumman!!! Jag hade jättekul!! Bortskämd till tusen! :D

Hälsa Pojken också!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback